Epilepsi utbildning

Mamma ska som sagt nog anordna en epilepsi utbildning på ngt vis, ska prata lite med ssk nästa gång vi träffar henne om hon kan komma hem och informera sin del. Sen är ju alla epilepsi olika, så där kommer jag in och får få fram min del osv. Jaja vi får se, det är just nu lite löst tänkande. Jag vet att båda mina assistenterna tycker det är intressant och lära sig, och det känns toppen att dem inte är tvärtemot ju.

Idag fick ju den nya timvik ett persontecken som hon ska ha när hon är med mig, perfekt! Det är viktigt när mina assistenter kommer & går så jag vet vem är vem.

Jag är på hugget med bloggandet ikväll, men det är skönt ibland.

Men just ikväll när mamma har massa tankar som far runt i huvudet så givetvis fick jag anfall och då tog ju verkligen inte mammas tankar slut. Skönt iallafall att jag slipper undan stesolid. Visst det är ju långa anfall för min del 6minuter, men å andra sidan så verka jag må bättre med ett anfall och efter ett anfall utan stesolid. Än med ett anfall som jag får stesolid o därefter får lite svårt att syresätta mig och blir ledsen & irriterad.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej kära Du! :-)

Vad kul att Du hittat till mig och min blogg! :-)

Och vad fint Du har det här! Kan bara ana mig till hur Er vardag ser ut - och jag som tycker att vi har det tufft mellan varven..!?

Och Du har helt rätt - klart man ska ta emot den hjälp man kan få, både i form av mediciner och samtal. Inte minst för att orka med sin föräldraroll och göra det bästa av sin vardag - och för barnen!

Tittar snart in till Dig igen!

Många styrkekramar,

Anna

2009-03-05 @ 07:05:12
URL: http://annalandinnilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0