En mammas dröm, som önskas bli verklighet




Vet ni, mamma hon har börjat tänka på & önska.. Men här är första stället som får veta det, i min blogg alltså....

Mamma skulle tycka det var roligt om det fanns ngt ställe typ två ggr i veckan som jag som gravt utvecklingstörd, handikappad, funktionshindrad & svårt sjuk skulle kunna gå på träff med andra barn som har det svårt. 

Ett sådant ställe skulle finnas.
Att kunna komma till kanske 2-3ggr i veckan i 3timmar åt gången eller ngt, så att jag kunde få leka men kompisar i min ungefärliga sits.

Men vart skulle detta "öppnas" ngnstans.. ?
Skulle det kommit många dit ?
Mamma vet ju att det finns föräldrar som än idag inte "vågar" visa sig ute bland folk med sitt sjuka barn, för mamma var själv i den sitsen en gång men för länge sen, det är innan man "vänjer" sig.

Men det vore jätte roligt om det hade hänt, mammas idé...
Kan inte ngn snäll själ ta tag i ngt sådant & starta det ?
Ett slags "öppna förskola" som man kan gå till , givetvis att man har med sig sin förälder eller assistent.
Ett ställe fullt med roliga saker anpassat för barn som jag, och fullt med barn som mig själv och givetvis dem med värre och lättare sits än mig. Och kanske ett litet fik för dem som kan äta med munnen och kanske för föräldrarna/assistenter som kan sitta & prata medans vi leker & busar.

Mamma känner att det vore en dröm, även jag. För jag skulle tycka det var roligt.
För mamma märker det varje gång jag träffar Jacob(min bästis) som oxo har handikapp att jag blir mkt glad varje gång jag träffar han.

Detta skulle varit en grej som startas, som föräldrar skulle våga att gå till, kunna träffa föräldrar i samma sits..
Det är en grej som kunde vara bra för både barnen & föräldrar och syskon givetvis.

Täänk va skoj det kunde varit.. .. ..

Ett ställe här i stan ngnstans... lek.. bus.. mys.. fika.. träff osv..


Kommentarer
Postat av: Anaisses mamma

Hej! Mitt namn är joselyne och jag har en flicka som är nästan två år som heter Anaisse, hon är försenad i sin utveckling och därför fått diagnosen utveclingstörning. Jag har länge haft samma önskan som du om ett ställe där föräldrar kan komma med sina barn o fika medans barnen leker.

Jag har varit i kontakt med en kille som heter johan som är medlem i fub och själv har en flicka som har down syndrom, han så att de kan låna sin lokal som finns i kultorp men det behövs någon som tar hand om det hela. Det är så tråkigt att ingen har startat upp något till oss och våra små änglar!!!

Måste bara berätta att vi också får hjälp från hab och vi är väldigt nöjda, vi är också mycket på andys så att våran tjej får leka och tränna samtidigt.

Du ska känna dig stolt för att du har blivit vald som mor till Mathilda hon är en väldig fin tjej!!! Ha det så bra.

hälsningar från en mor som också haft det svårt.

2009-03-06 @ 23:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0