Assistenterna gör sin egna ärende på arbetstid!!

Usch sån ilska jag fick när jag läste den överskriften...
Hur i hela friden kan man göra så..

Det handlar då om assistent till ett barn, barnet hon är assistent åt får åka med i bilen så assistenten kör o träffar vänner, tvättar bilen och shoppar osv.. undertiden den är assistent.. barnet får då sitta i bilen typ..

Jag blev arg !!!
Så får det bara inte gå till..
Hur liten eller stor barnet är.

Det bästa var ju att det barnet kunde ju prata så den berättade ju det..

Men tänk som Mathilda hon kan ju inte prata hon kan inte förmedla sig eller ngnting om vad som sker under assistansen..

Ja hade jag som mamma & arbetsledare fått höra på omvägar om Mathildas assistenter sticker iväg och shoppar hur som helst, eller kanske tar sig en fika ngnstans när dem är iväg för mathildas skull... eller kanske inte alls gör det dem ska när dem ska ut och gå i naturen.. istället tar en tripp på stan..  osv osv osv osv osv..

Nej bevaremig väl då hade jag blivit sur !! Det är ICKE tillåtet helt enkelt.
Man är ju assistent för Mathilda & vår skull och inte att man ska tro man kan göra hur man vill på sin arbetstid bara för man är assistent till ett barn... nä jösses !

Den överskriften o det läste jag här på nätet...
Men hur mkt man än litar på sina assistenter.. så när man har ett barn som inte kan förmedla sig så är det ju självklart att man är nervös att det miss skötts när man arbetar med henne som exempel när dem ska iväg eller ngt till Andys osv.. att Mathilda inte får det hon ska osv..

Så känner nog alla föräldrar tror jag som har assistans till sina barn som inte kan förmedla sig.. och säker även dem som kan förmedla sig.. ..


/madeleine

Kommentarer
Postat av: momo

Nä sånt är inte tillåtit,man får ju inte lön f att göra egna ärenden utan ta hand om brukaren...Momo löve y

2009-03-24 @ 23:33:49
Postat av: Anette la Fleur

Jag håller fullständigt med dig. Jag blir också arg på att höra sånt. Träffa sina vänner, tvätta bilen mm kan man göra på fritiden.

Stackars barn som råkar ut för sånt.

kramis

2009-07-11 @ 16:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0