anfall :[

Precis som mamma gissade på så avslutade jag denna kväll med ett anfall, ett stort anfall blev de av det tyvär.
6½minuter långt och 1minuter fri och därefter 30sekunders småryckningar.
Inte så värst roligt att få anfall, inte för mamma att se dem varenda dag heller men där finns inget alternativ ju.

Mamma räknade precis.. 16anfall i Mars månad än sålänge, kan ju ha missat ngt med det vet man inte. Men 16anfall är tillräkligt på så kort tid. Visst jag har ju inte 7-20anfall om dagen som jag hade som liten men eftersom ja ett taga typ hade max ett anfall per månad och till 16 helt plötsligt och eftersom 99% av de anfallen i mars varit riktigt stora.. så är det verkligen inte bra.

Men men.. vad göra...

Vi ska iallafall ansöka om 24timmar om dygnet assistans, så att jag har vak på mig alltid.
Sen får man ju se hur mkt man låter utomstående jobba av alla de timmarna såklart..  man får sakta trappa upp sånt så det inte blir för mkt assistans.

Enligt mammas utbildning hon va på för ett tag sen så skulle de nog bli lite lättare för barn att få timmar assistans beviljade snart.. medans de skulle bli svårare för äldre..
men är ju fel.. varför ska de va svårare för ngn?
har man rätt till det så har man helt enkelt !

Jag har besök hos min doktor i veckan som kommer hoppas att hon kan hjälpa mig skriva ett nytt läkarintyg som intygar försäkringskassan om att jag faktiskt behöver detta !!! eftersom jag har så mkt anfall... man vet aldrig när dem kommer heller ju..

ja tråkigt slut på denna kväll..
jag blev däremot glad efter anfallet.. men mamma blev nedstämd..

godnatt

Kommentarer
Postat av: josefine "tvilling"

uusch stackars barn :( tkr de e hemsk att läsa :S

Madde du står verkligen ut med mkt, beundrar verkligen dig :)kram på er

2009-03-28 @ 14:37:30
Postat av: Anonym

Kikar in=)

2009-03-29 @ 18:58:18
URL: http://ww.sandram.webblogg.se/
Postat av: Emma

Hej madde! Har nyss börjat ta upp denna blogg i min dagliga ritusl numera =). Sara var här hemma härom dagen. Pratade om att du är verkligen stark i din roll! Stå på dig ang assistans om natten! En mor ska verkligen imnte behöva ha den oron på natten också. Jag är utbildad undersköterska och hade gärnat jobbat hos er! Men Sara sa att ni skulle träffas. Om jag kan kanske jag o Clara kan hänga på? Ha det bra Kram Emma Öster

2009-03-29 @ 19:20:18
URL: http://gravidaemma.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja det var en sjuk människa, förstår inte varför man ljuger om att ens barn är död! Kul att du läser och kommenterade min blogg! Blev glad! Hoppas du har haft en bra helg!

2009-03-29 @ 20:32:38
URL: http://malabuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0