ABK

Jag pratade idag med Habiliteringen, jag hade fått fel för mig angående bidrag och så kring lift. Eftersom man inte behöver något bidrag för att få lift längre vilket man behövde förut. Så får man inte heller ngt bidrag för att sedan återställa eventuella hål i taket av en taklift. Det fick jag idag förklarat.

För det var ju det ABK (där vi hyr av) som de tyckte vi skulle få av habiliteringen. Men kan vi ju inte få om vi inte har rätt till att söka liksom.

Jag begriper inte vad ABK tänker med ??? Klart som tusan man måste godkänna att ett barn som behöver lift ska få det !!!!!!! Hur svårt skulle det vara om vi som föräldrar skriver kontrakt med ABK att vi återställer det om vi flyttar ?! Inte så svårt nej.
Men men ... Vi får se !

För en taklift ska vi ha förr eller senare !
Om inget annat får dem ju ge oss en större lägenhet då så vi får plats med en sådan som är på golvet, men med samma hyra !!!!! Ja jösses, då kan dem ju bo utan kylskåp med minsann !! Det är lika viktigt med ett kylskåp för dem som en taklift för oss PUNKT SLUT !


/En irriterad Mamma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0