Senaste veckan.. skett förändringar



Under senaste veckan som gått så har det sett ljust ut för mitt ätande.
Men det går ju alltid i perioder, men vi hoppas att det ngn gång kan stanna helt på det positiva hållet.

Jag äter ju timbaler vid varje mål varje dag förutom mitt kl: 20.00 mål.

Och som jag sagt tidigare har det varit med bara napp.
Men nu har jag en sak och berätta, att denna dagen har bestått av att bara äta med sked =)
Och dagarna bakåt har varierat med sked och napp, men sked mest.
Och det är ju perfekt !
Jag bevisar att jag tuggar som jag ska och hela den biten.
Jag klöks inte och sätter inte i halsen.

Klockan 20:00 målet äter jag också med munnen, men det målet startas redan vid 19.00 ungefär.
Det är nämligen 200ml välling. Mamma försöker få mig att äta ur flaskan, men det visar jag inget intresse för.
Så mamma löser det som så att det får ta den tiden det tar, mamma ger nämligen mig vällingen med spruta,
1 ml per "tryck", sen ny 1ml efter jag svalt. Tar mellan 30-60minuter för att få i mig 200ml välling.
Om dagen kommer då jag tar flaskan så slukar jag ju lätt den på ngn minut ;) Hoppas den dagen med kommer.

Har ju även börjat få saft med spruta i munnen, som jag sväljer utan ngn "diskussion".
Jag har blivit mkt mkt mer mottaglig för att äta & dricka.
Hoppas verkligen det håller i sig.
Är så jobbigt och tråkigt när sådant här viktigt går i perioder.

Vi har börjat på att massera munnen mkt mer nu med, att stimulera den är jätte viktigt.

Så ligger det till =)

Va säger ni om det va ;) ??

Kommentarer
Postat av: Emma

Inte illa Mathilda :D Kanonduktig kicka ju! Fortsätt så :D

2009-06-12 @ 22:21:10
URL: http://emmixen.se
Postat av: Tina

Kul att se att det går framåt! Bra att du och din mamma inte ger upp!!!

2009-06-15 @ 13:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0