En portion mat

Mamma satt fundersam i tvrummet och hörde pappa & mig från mitt rum....
Pappa kom stolt in till mamma i tvrummet sedan och sa "Mathilda ler/skrattar så fort jag säger hennes namn" ... då förstog mamma bättre så behövde hon inte vara fundersam längre, det hon var fundersam på var varför pappa stog och sa Mathilda hela tiden, hihi.

Roligt, pappa upptäckte att jag börjat reagera när någon säger mitt namn =) Är ju jätte bra !! En guld stjärna till mig.  
Och vidare pratade mamma & pappa om det, att jag faktiskt börjat vara mera "mä". Exempel som den filmen ni såg på mig igår när pappa busade med mig, förut svarade jag inte på sådant att ngn bara räcker tungan och låter lite.

Nu ett bra tag har jag ätit kött/fisk timbaler dagligen, en halva per måltid. Sen fick jag ju två halvor som jag skrev härom dagen. Mamma bestämde sig för igår att ge mig en hel måltid idag. Mamma är lite sjuk, men hon gav sig f*nken på att upp ur sängen och göra den måltiden klockan 17.00 som hon hade planerat.

Och det här blev det som ni ser på bilden nedan:



Mm mamma blandade till lite pulvermos, så vet vi garanterat att där inte är en enda liten potatisbit som det kan bli när man gör egen ju. Och en sån bit kan förstöra mkt för mig om jag skulle råka sätta den i halsen.
Gäller man riktigt tänker efter vad man stoppar i min mun så jag inte blir rädd pga bitar osv.
Får ta det lugnt framåt.
Så idag blev min middag potatismos, timbal järpar och svartavinbärs gelé.
Tänkte ju först ha lingonsylt, men får köpa sådan på flaska så jag inte får sånna stora bär som kanske sätter sig ombehagligt i gummen eller halsen.
Det saknas grönsaker på tallriken men det har Mamma beställt som timbaler, det kommer i veckan.
Att mosa/mixa vanliga grönsaker ger inte samma konsistens tyvär, men det får kosta som det vill, bara jag äter !

Av den portionen på tallriken så blev det över en halv sån halv järp.
Riktigt bra ! Och fort gick det att äta, jag tuggade på som bara den.. jag var verkligen lik mig sedan ngt/ngr år tillbaka.
Då hann mamma knappt ge mig mat för än jag gnydde till om att jag ville ha mera hihi.
MUMSIGT det va med riktigt portion mat !

I veckan får jag ristimbaler också, ska bli spännande och smaka.

Nu ligger jag och ska sova, men det är minsann inte lätt det när lillebror han ropar efter mamma från sitt rum.
Han vill inte sova ikväll, å då vill inte jag heller minsann !
Vi får se när kvällen slutar

Godnatt


ps. tack för alla goa kommenterar, gör oss så glada och peppade. Jag svarar på vissa kommentarer och det gör jag i det inlägg där ni kommenterat.ds


Kommentarer
Postat av: Natasja

Du sprider så mycket glädje Mathilda! :)

Blir så glad att du nu lyckas få i dig så pass mycket mat genom munnen. :)

Du ska vara så stolt över dig själv och vad du lyckas med. :)



Hoppas nu natten blir lugn för din del och att morgondagen bringar mycket skratt till dig. :)

Videon var bara så härlig. :)

Kram

2009-06-16 @ 21:38:52
URL: http://regnbagsungar.pointblog.se
Postat av: solveig barresäter

ja man blir så glad av att se dej på video när du är så pigg som i den i går.glad

2009-06-16 @ 22:36:57
Postat av: Ulrica

Vad duktig du är Mathilda som har ätit så duktigt idag.

Och det är ju inte så lätt att sova när man hör lillebror hela tiden, då vill man ju hellre upp o leka.

Hoppas du somnar o sover gott i alla fall.

2009-06-16 @ 22:50:09
URL: http://mammatillalvin.blogg.se/
Postat av: Jens



Härlig lite krabat ni har.

Roligt att se att lilla Mathilda har kommit igång med att äta lite mat.

Även om det är lite "extra jobb" med att göra denna mat så är det ju underbart att se att det går.



Hälsningar Jens

2009-11-10 @ 22:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0