Busfia



Hej på er !
Idag har det varit en extremt slappedag för min del, mest dansat och sjungit och sett på film.
Men när alla gossarna va ute och lekte så duschade mamma mig, å jag älskar ju det.
Jag tycker om att få vatten i ansiktet det är så mysigt och när mamma sätter fast duschslangen på väggen så ja kan sitta själv och duscha lite är jätte mysigt och skoj för det kittlas ju på magen ;-)

Bilden ovan sitter jag redo för duschen i duschstolen.
Var tänkt vi skulle på promenad idag, men vi fick bli inne vädret va lite osäkert så man viste ju inte om man skulle hamna under åska & regn istället för solsken.

Blev inget nytt nagel lack idag vilket jag har som rutin annars att få efter duschen, eftersom mamma målade nytt på mig härom dagen ju.



På bild ovan är jag väldigt nöjd & glad efter en lång och skön dusch.
Synd jag inte kan bada så ofta, men det händer i bland iallafall att jag får bada med mamma eller pappa och då njuter jag. Tror inte de finns ngn annan som är så bad galen som jag ;-)
Jag upptäckte jag bara har en badhanduk, så mamma får köpa in en till, till mig när den ena är i tvätten ju.
Vi ska köpa in handdukar har vi med kommit fram till fast till assistenterna, rätt bra om dem kan ha sina och vi våra faktiskt. Även en dusch handduk för man vet ju aldrig om jag ngn gång skulle va väldigt sjuk och kräka massor då kanske dem behöver ta en dusch efter jobbet innan dem går hem eller så.

Mamma upptäckte rosenröda kinder på mig idag och jag svettades massor.
Mamsen tog tempen och jajamensan jag hade feber :-/
Men ingen hög, ÄN iallafall. Så det är skönt och jag mår inte heller dåligt.
Ibland får jag liten skvätt feber så där bara, så hoppas den inte är kvar imorgon är ju tråkigt såklart.
Jag fick ingen alvedon för febern va som sagt inte alls hög.
Däremot fick jag ett anfall ikväll :-(



Som ni ser har jag varit på ett himlans bushumör idag ;-)
Det gillas !!
Det är så roligt att lillebror "pratar" mer och mer med mig och leker.
Det får ju ta den tiden de tar. Jag älskar när han kommer till mig jag blir så glad.
Men jag kan va rätt fräck ibland när jag hör mamma eller pappa skälla på lillebror eller om lillebror gråter så skrattar jag... lite skadegläjde, men mamma tror det är lite så att jag tycker bara det är ett roligt ljud helt enkelt.

Jag tycker minsann ni blivit bra på kommentera igen, det gläjder oss <3
Det är uppiggande liksom att logga in och se alla era kära kommentarer som får följa mitt liv här i bloggen.
För följer mitt liv det gör ni, för det är inte mkt jag håller hemligt minsann.
Rätt bra att gå ut med i allmänheten hur det är att leva så som jag och som min familj, för det behövs komma ut lite mera för det är så främmande för många tyvär, till och med i vår egen släkt trots att jag är fyra år gammal.. men svårt sånt..

Jag har börjat uppdatera lite mer, det går ju i perioder hur mkt tid som finns och ork.
Min "författare" måste ju palla med allt annat också förstås.

Vi längtar så till nästa veckan, marknade=köpa leksaker till mig och kanske finns födelsedagspresenter till lillebror från mig.. .. skånes djurpark=titta och klappa djur och bada :-)
:-)

Imorgon yttligare en lite slappig dag, men måndag startar "allvaret" igång hihi..
Min ord. ass kommer och jobbar på måndag ställer upp så där mitt i sin semester väldigt fint av henne <3<3
Pga. vi inte har ngn assistent tillgänglig då, mkt mkt kärt av henne !
På tisdag börjar vi inskolning på en ny.

Jag har paus i mitt ätande, jag har lite blåsor i munnen som besvärar just nu så mamma tog beslutet att pausa min mat så de inte gör ont i munnen och att jag kanske bli rätt för att äta sedan. Men mamma och pappa doppar min napp lite o så i sås, glass osv så jag får smakupplevelser iallafall.
Dessa jädrans blåsor !!!!!!!!

Måste på måndag ringa tandläkaren och kolla vad min tandläkare där heter.. för ska ju prata med patient nämnden på måndag om honom !! Påmin mamma om det ;-)
Hon har ett väldigt dåligt minne ibland, men hon har ju massor att komma ihåg. Många säger till henne skriva upp det hahaha.... men saken är den då att hon glömmer läsa det hihi.. Glömsk och senil och lite gammal kanske? näää hihi..

Vet ni vad pappa kom på idag, jag har minsann inte varit inlagd på sjukhus under detta året ÄN.... vad vi minns iaf... och om det är rätt så är det ju sjukt skönt och roligt !!!!!!!! Har nog aldrig varit så långt uppehåll förut.
Hoppas jag aldrig mer behöver, men de vet vi.. de dagarna dem kommer och går precis som allt annat.

Blev förresten ingen date med bästisen Jacob härom dagen :-( han fick förhinder.. eller ja hans mamma fick det. Tråkigt!
Hoppas vi ses snart, saknar ju honom <3

Nu avslutar jag här, för jag ska minsann bjuda på yttligare ett inlägg ikväll om en stund..

Sov så gott

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag hade också en riktig mysdag igår, visst är det skönt!

Det ger en otrolig trygghet när en assistent ställer upp så där. Jag har redan haft en i år som hoppat in på sin semester!

Ja du, kommentera, det får vi göra, för det hade varit otroligt synd om denna bloggen hade slutat skrivas i! Du måste fortsätta, Madde, hihi ;)

Blåsor är USCH!! Jag har typ det en gång om året och det räcker för att jag ska bli knäpp på dem! Och då tänker jag på dig, Mathilda, som får stå ut med det så ofta. Klokt att avvakta med mat, nästan så att inte ens jag vill äta och jag "förstår" ju ändå att det inte är "farligt" och att det går över..

Jag längtar också en massa till marknaden, det kommer bli toppen! :D

Skönt att inte va inlagd så mkt.. Men det ska man inte säga för då rätt var det är så är man på avd 43 igen.. :/ Jag har varit inlagd en gång i år tror jag, varit sjuk ganska mkt men orkat med vardagslivet ganska fort igen. Skönt att jag kan "leva bättre med sjukdomsperioderna" nu än vad jag kunde innan! Hoppas du får hålla dig frisk!

Kram

2009-07-19 @ 11:07:55
URL: http://emmixen.se
Postat av: Jessica

Förstår att du tycker det är mysigt att duscha, att känna vattnet mot ansiktet och kroppen. Och vad härlig färg du har på armar och ansikte, syns att du varit ute en del på äventyr nu under sommaren. Hoppas nu blåsor och feber håller sig i schack och att du får en fortsatt bra helg!

2009-07-19 @ 12:28:07
URL: http://absolutanollpunkten.wordpress.com
Postat av: Malin

Ser väldigt mysigt ut i duschstolen :-) Låter som en bra ide det där med att köpa handdukar och vilken underbar assistent ni måste ha, det måste va guld värt.

Ha det super! kram

2009-07-19 @ 13:09:24
URL: http://lantani.blogg.se/
Postat av: malin

Härligt att du varit så pass frisk detta året så att du sluppit sjukhus...hoppas att det fortsätter så! :)

2009-07-20 @ 13:41:28
Postat av: Tina!!

Otroligt härligt att du inte har varit på sjukhuset detta året!! (ta i trä)

2009-08-10 @ 10:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0