Allt kan hända..



God morgon allesammans !

Har ni haft en bra helg?
Det har minsann jag haft. Trots anfall i fredags & söndags så har jag mått riktigt bra. Anfallen var stora & jäkliga, speciellt söndagens som var halv tre på natten.
Mamma har nog bara sovit som max sammanlagt 1 timme inatt pga sin eländiga hosta och då att jag fick anfall mitt i natten som mamma vaknade av.
Pappa hade med svårt för sova, också pga. mammas hosta.

Idag på morgonkvisten kom Kina och väckte mig minsann, just nu fönar jag håret eller Kina gör ju det åt mig ;-) Jag får likadant nagel lack som mamma har, silvrigt.
Klockan åtta är det dax för medicinering, öka min nya epilepsi medicin idag både morgonen & kvällen. Hoppas inerligt att mina anfall minskar, jobbigt om vi ska behöva trappa bort den nya och ta en annan ny igen.
Det får ni hålla tummarna på att vi slipper.

I torsdags var vi och åkte sista omgångarna karuseller, försökte även få ut ngn form av kvitto för biljetterna vi köpt där men utan bra resultat tyvär, så assistentens kostnad för karuseller har vi själva fått betala.
Iallafall så har jag åkt massor med karuseller nu under en veckas tid & det varit super skoj. Nu dröjer det ett år till nästa gång.



Vi har ju vunnit massa nallar med i veckan, jag har dubbletter också minsann hihi.
Får se om jag hittar ngn att ge den ena dubbletten till.

I lördags kväll startade min ass sitt nattpass och slutade söndag morgon.
Inte för ofta det händer med nattpass men ngn gång ibland så händer de, trots att vi egentligen nog skulle vilja ha nattpass mera men går inte ihop med våra timmar vi har beviljade.
Och vi bad min dr för ngr månader sen att skriva nytt läkarintyg för hon själv tyckte nämligen också jag skulle ha lite fler timmar, men tror ni hon fått tummarna ur rumpan ?? NEPP !
Så blir och vänta vidare på det läkarintyget till fk.
När man väl får intyget så tar det miljoner år för fk att kolla igenom & allt, suck.
Jaa det är ngt livet mitt går ut mkt på *väääänta*



Somnade i den siste karusellen jag åkte hihi, men jag kan somna hur som var som.. jag är som jag är :-)

Söndag hade vi rena rama slappedag, men mormor va här och livade upp stämningen en sväng hihi.
Och lillebror kom ju hem också som sovit borta sedan lördagen.
Pappa fyllde ju år i lördags och så samma dag hade mamma & pappa 6års dag.

Idag får vi se vad det blir med dagen, jag är rätt trött.
Men inte konstigt med anfall mitt i natten.

Måste ringa ssk, mamma är inte nöjd med min sömn på natten och vill gärna den blir bättre eftersom jag är uppe varje natt ngn timme och sjunger & dansar.
Och så måtte jag beställa hem ny knapp så man har det hemma och nya slangar.
Får ta och kolla över hur matförvaring ser ut om de behövs beställas och kanske blöjor (man har gratis blöjor från man är 3år i min sits) och dem får man beställa via schenker. Jag hoppas innerligt dr fått tummen ur röven och beställt ny av min nya medicin iallafall hon hade de inte förra veckan.
Något måste dem göra kring "servicen" på hab asså, det funkar inte att familjerna ska behöva jaga hur som helst för att få mediciner, och den oturen vi alltid har så har ju inte apoteketen mina mediciner hemma heller för det är beställningsvara så då får man vänta yttligare.

Minns ni min valp Lukas jag hade? Vi var ju bara fodervärdar till honom och han fick flytta tillbaka.
Så mamma blev så trött på det, och tog sig råd & köpte en hund i går istället :-)
Nu mår nog mamma bra slippa va ensam om dagarna, och känslan att det är hennes och ingen annan kan bestämma över den :-)



En valp som är 9veckor gammal som vi döpt till Teddy för vi tyckte han såg ut som en nalle hihi.



Söt va? :-)

Mamma har bokat in att åka till skånesdjurpark nu premilinärt, men premilinärt är de alltid.
Man vet ju aldrig hur vädret är osv, och inte vill man åka dit i regn juu.. nä usch !
Och hundvakt är fixat till den dagen med :-)
En till som "anmält" sig att följa med är moster Michelle, roooligt... hoppas fler vill åka med vore skoj och vara ngr stycken på en dags utflykt. Såklart kommer även assistent få följa med mig eftersom det underlättar för mamma & pappa att kunna slappna av lite när vi är iväg.
Ska bli skoj, vecka 30 kommer det att ske :-) I förhoppningar att väder är bra och att jag mår bra osv såklart.
ALLT KAN HÄNDA!

Nu avslutar jag här i förhoppningar på att ni har ngt skoj att skriva till mig :-)

Ha en bra dag
KRAM


Kommentarer
Postat av: Tina

Härligt att du kan somna i en karusell! Känns som om du är trygg då. Ska verkligen hålla tummarna för att vädret är bra när det är dags för er att besöka Skånes djurpark!

Teddy såg ut att vara en otroligt söt lite vovve.

2009-07-13 @ 10:44:10
Postat av: Emma

Skoj med karuseller. Man får passa på!



Tog de biljetterna eller "klippte" de bara dem? Om de bara klippte är det räknat som kvitto. Vi sparar biobiljetter och sånt. Men om de tar dem är det såklart inte lika lätt ;)



Hoppas ni får tag i dem på hab. Vet hur det är. Suck.



Tyvärr kan inte jag följa med just den dagen.. Synd, annars hade det varit himla kul. :-(



Ha en bra dag! Kram

2009-07-13 @ 10:44:21
URL: http://emmixen.se
Postat av: Jessica a

Vilka mysiga bilder från krstd dagarna.

tråkigt att höra om Hab och Dr,men vet hur det är. För jävligt man ska behöva jaga alltid när det är ngt,som om man ej har nog ändå.

Vilken fin liten voffsing.

Hoppas ni har en bra dag.

2009-07-13 @ 16:02:07
Postat av: Anette la Fleur

Ta med er kvittensblock nästa gång ni vet att det är svårt att få kvitto.Så kan de skriva under på det Det har jag gjort som assistent nån gång och det har fungerat jättebra. Det är ju synd att ni själva ska behöva lägga ut pengar. Det var bara ett litet tips.

Kram

2009-07-13 @ 18:39:27
Postat av: Natasja

Vet hur det är att jaga doktor och ssk.. :(



Så söt du är i karusellen!



Vet du en sak? Ring axels tivoli och klaga för en vuxen får åka med gratis när ett barn inte kan åka ensam!

Det sa de till mig!

Tycker ni ska ha kompensation för det! Jag fick åka gratis med Mino när han åkte för han kan ju inte heller åka själv.



Söt vovve ni har med. :)



Hoppas anfallen minskar och att dr får tummarna ur röven och skickar intyget fort! Men känner man henne rätt så tar det några månader av jagande till! :s



Kram

2009-07-13 @ 19:27:57
URL: http://regnbagsungar.pointblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0