ont...



Morgonkvisten startade jag med ett anfall :-(
Tråkig start på en dag, men inget att göra ngt åt.

På torsdag har jag inplanerat att gå till provtagningen för ta blodprov och se hur min ena medicin ligger till i blodet.
Kanske höja den? Ta bort den? Eller ngt... Vi får se !
Men uppenbarligen iallafall så blir jag inte anfallsfri på dessa mediciner jag har med dessa doser iaf.
Saken är den att jag inte heller kan begära anfallsfrihet men vi vill gärna prova oss fram för det kan hända, jag har så svårbehandlad epilepsi, så vi får se hur det blir.

Idag var det första dagen för en ny assistent, nu blev det ingen vanlig morgonrutin men hon fick ju se hur en "icke morgonrutin" ser ut när jag får anfall på morgonen. När jag får det på morgonen så blir det ju annorlunda start på dagen men ibland blir jag pigg av anfall så då blir där ju inga förändringar, men helt olika.

Fick bli mkt teori för assistenten idag, men är ju faktiskt rätt bra att en gång läsa igenom allt. Sen kan man såklart inte begära att hon ska kunna allt bara för hon har läst det. Sen har det mest varit lugn lek under den hemgjorda mobilen och mys & lite småbus. Hon har fått sköta om att ge mig maten idag, viktigt man kommer in i rätt "rutin" kring slang & knapp innan man ger mediciner.. så ge mat ett par ggr först är bra, för fel kring medicinen GÅR INTE.


*på bild ovan ser ni lite av blåsorna i munnen på mig*

Jag har inga höstblåsor i munnen såg mamma nu senare idag, det är mina vanliga blåsor som jag brukar ha.. dock har det kommit VÄLDIGT många och stora runt om i hela munnen :-( och det gör ju så förbaskat ont !
För övrigt mår jag bra, men haft lite lugn dag idag efter anfall och så.

Jag fick två nya leksaker av mamma idag :-)
Skojigt !



Imorgon hoppas vi på en bättre start på dagen minsann, för det är tänkt jag ska duscha på morgonkvisten.

Vi måste hålla tummar att mina blåsor känns bättre för var dag nu, vill ju inte missa skånes djurpark. Och blir dem inte bättre så känns de inte roligt för mig ju att åka det är ju så jobbigt om ja ska va ledsen hela tiden pga. det gör ont.
Men lillebror måste bli kry också, han är ju sjuk.

Idag fick mamma & Tissa åka hem till Jacob för att hämta mat till mig, eftersom vår leverans på mat till mig inte kommit NU IGEN !!!!!!!!!!!!!!!! Hoppas banemej den kommer snart.

Nu ska jag sova vidare
Godnatt

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ajaj, de där blåsorna såg inte roliga ut - hoppas de snart ger med sig! Hoppas också att det ska fungerar bra med din nya ass. Urdåligt att du inte får din mat som det är sagt - hur tänker de egentligen, är ju inte alls självklart att man har en bästis att låna av. Men vad bra att du har Jacob!

2009-07-22 @ 01:06:54
URL: http://absolutanollpunkten.wordpress.com
Postat av: Ulrica

Vad skönt att det inte var höstblåsor du med hade fått. O hoppas lillebror snart blir frisk.

Der var några roliga leksaker du hade fått av din mamma. Dom är roliga o känna på. Så konstigt material :)

Ha en bra dag. Kram.

2009-07-22 @ 16:26:16
URL: http://mammatillalvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0