Knappbyte på katten



Vet ni vad ??
I måndags kom minsann moster Michelle tillbaka till oss igen, hon & hennes vän Malin åkte ju hem i lördags.
Men nu är moster tillbaka. Just för tillfället är moster Michelles andra kompis här som heter Lina.
Imorgon åker Lina hem och tillbaka kommer Malin :-)

Michelle fick passa mig & lillebror i måndags när mamma & pappa tog en tripp på rix fm festivalen.

Under veckans gång hittentills har det varit karusell åkning, ansiktsmålning, tivoli, vinna nallar osv.
Varit skojigt att förändra vardagen lite.

Idag så blev jag en katt på ansiktsmålningen!



På förmiddagen idag så var de dax & byta min knapp på magen min.
Den satt lite mindre "fast" denna gången, så blir att byta ännu tätare minsann så de sitter ännu mindre fast.
Ssk menar på att vi ska bara byta när den går sönder, NEVER det går mamma inte med på.
Så idag blev den bytt och ordinarie assistent fick se på samt. hjälpa till att hålla mina ben och pappa hålla mina armar.. så jag ligger ngnlunda still och inte hjälper mamma hihi.
Assarna måste ju med lära sig, så bäst att byta när dem är här, det är ju ifall denskulle gå sönder ngn gång när jag är själv med dem, för då måste dem byta den.



Jag & mamma tagit och vilat på soffan ngn timma idag, skönt :-)
Jag älska mysa med min mamma <3 och det är ömsesidit.

Så ligger det till.
Blir väl tätare skrivning och om mer sen när "vanliga vardagarna" kommit igång igen.
Men i sommar får det bli lite resor & utflykter.
Mkt lättare detta året när vi har assistent, de hade vi itne förra året.

Från vecka 30 så startar utflykter/resor minsann !!
Ngn som vill hänga på??

ha en bra kväll

ps. måste beställa hem ny knapp imorgon, påmin min mamma om det;-)

Kommentarer
Postat av: Tissa

Roligt moster din kom tillbaka på besök :)

Så söt du blev som katt :D

Roligt när dt är lite liv o rörelse istan :)

Utflykter o resor tycker ja låter trevligt o som en bra idé :D

Får ta o träffas o busa ngn dag tycker ja :)

Kram kram :)

2009-07-08 @ 19:27:45
Postat av: Emma

Heh, det där med knappen säger de till alla. "Alla andra barn har den upp emot 6 månader eller ännu längre, de behöver inte bytas förrän de går sönder, det är inget fel på dem." Nähä, men om man väntar så länge så sitter den där för gott!



Trevligt och spännande med resor och utflykter! Skulle gärna hänga på men antar att det blir svårt. Vi får iaf träffas ngn dag på hemmaplan annars, antingen hos dig eller hos oss och vår härliga pool ;)



Kram

2009-07-08 @ 19:58:29
URL: http://emmixen.se
Postat av: momo

Bra att mamma är så bestämd och byter när det behövs. Skoj att Michelle e tbx.

Va söt du blev i din målning,men en snygging klär ju i allt ;-) eller hur ..Löve y

2009-07-08 @ 20:46:01
Postat av: Ulrica

Hej, låter som du har haft det bra nu med. O vad mysigt att ligga o gosa med mamma :) Det är inte så ofta man har tid med det. Händer ju mycket när det är sommar :)

Var ska ni på utflykterna? Hoppas ni får det riktigt trevligt. Finns ju så många ställen att åka till :)

Ha det bra. Kram.

2009-07-08 @ 21:27:10
URL: http://mammatillalvin.blogg.se/
Postat av: Anette la Fleur

Så Söt du är Mathilda,:-) Jag vill gärna Följa med på utflykter om jag får:-)

Kram

2009-07-08 @ 21:28:15
Postat av: familjen huss

men guuuud vilken söt kise du blev sessan säkert sötast i stan :-P

2009-07-08 @ 21:30:45
URL: http://www.hussanette.zoomin.se
Postat av: Anna Svensson Crona

Hej Mathilda

Så fin du blev som katt!

Skönt det med knappen att den inte satt fast så mycket, måste ju vara skönare (fast jag har ju ingen aning hur det känns!).



Hoppas ni får mysiga utflykter. kommer ni till Hörby så måste ni höra av er...



Anna o Axel

2009-07-08 @ 22:42:20
Postat av: Jessica

Tur att du har en så bra moster som kan passa dig och lillebror ibland, förstår att du tycker om henne. Och vilken söt katt det var på bilden :)

Klart knappen ska bytas så ofta att den inte hinner fastna - ska ju inte behöva göra ont att byta den. Det är bra att du har en klok mamma som står på sig!

2009-07-09 @ 19:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0