Eskimo Kids

 Kanske ngn gammal läsare sen en tid tillbaka läser fortfarande? Kanske ni minns att jag hade denna ett litet tag förut men var ju inte så gott och äta. Men nu har jag knappen på magen som tar hand om smaken !

Mamma har forskat mkt kring denna till och från i cirka två år, jag tror det var ett år sen jag prövade den eller lite längre sen.

Idag när mamma va på apoteket köpte hon den minsann eftersom jag har knapp.

Barn har behov av både omega-3 och omega-6 för normal utveckling, särskilt små barn och vädigt bra för barn med sjukdomar som jag har. Det är jätte bra för utveckling och tillväxten.

Vid exempel torr hud som jag har så är även denna bra för den innehåller Linolsyra.

Barn som exempel jag själv, har lätt för och bli sjuka i vågar går det gällande mig dock. Men när vi blir sjuka så är det oftast farligt för oss och måste ha mkt mer uppsyn på oss än "normala" barn. Eskimo kids hjälper till och skapar bättre imunförsvar.

Ett gammalt talesett att man blir inteligent av att äta fisk, har i stort sett aldrig funnits bevis på. Under de allra senaste åren har emellertid flera undersökningar publicerats som visar att detta kan vara sant och att orsaken främst är vissa fettsyror.

Intag av naturlig fiskolja ökar halten DHA i hjärnan.Den stabila fiskoljan ökar också kväveoxidsyntaset, vilket är en viktig länk i hjärnans kommunikationsnät.

Detta ämne är viktigt för bildningen av kväveoxid, som haft stor betydelse för inlärning och minne. Dessa positiva förändringar var mycket starkare efter intag av stabil fiskolja än efter vanlig fiskolja.

Det är väl känt att vissa fettsyror är viktiga för barnens utveckling och kan vara till en mkt stor hjälp för oss sjuka barn. Framförallt för hjärnans funktion och motståndskraften mot infektioner.

Det är MASSOR med familjer runt om i hela landet som faktiskt sett hur mkt som helst skillnad på sina barn.
Ex.
- ett barn som aldrig kunde vara lugn, var alltid tvungen och göra ngnting. de började med eskimo kids och där efter kunde de börja kommunikation mer med barnet och barnet lugnade ner sig betydligt.
- barn med sömnsvårigheter har det hjälpt mkt mkt.
- barn med dåligt minne och inlärningsvårigheter har det hjälp..
- och hjälpt barn med utvecklingstörningar att bli mer med om ni förstår..

Så nu i förhoppningar om detta även kan vara ngt bra för mig. Jag började med detta idag ! Och ska från och med nu ta detta varje dag en gång om dagen ihop med måltiden på morgonen.

HÅLL TUMMAR OCH TÅR !!! Att detta kan va ngt bra för mig med !!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0