Kortväxt & illaluktande mat

Vet ni vad, min sömn medicin höjde mamma igår kväll så att jag nu mera har två tabletter istället för en. Jag får öka till tre. Men just nu känns det som det räcker så här, för jag somnade runt åtta tiden igår kväll & vaknade inte för än i morse, tänk en HEL NATT utan ngn orolig sömn, hur underbart är det inte ???!!! En sådan natt har jag inte haft på månader !!!! Ni kan gissa att jag är på ett väldigt bra humör idag, pappa mötte mig imorse i sängen när jag skulle få min medicin & så med världens leende på mina läppar, och klockan är snart kväll och leendet håller i sig. Är det inte fantastiskt ?!

Mamma har från & med idag börjat ge mig middag i munnen, äter tillsammans med familjen. Dock så svalde jag kanske bara ytterst lite eller kanske ingenting alls. Men får jag smaken i mun varje dag av mat, så kanske en lycklig dag kan komma att jag sväljer mer & mer? Får iallafall inte ge upp hoppet, så detta kör vi på ! Så får vi se i framtiden, kanske tar det bara en veckas jobb, eller en månad.. kanske ett år eller två.. eller så inträffar det aldrig. Det lär vi märka.

Angående min spya igår som jag skrev om, så har mamma läst om min mat och den bildar tydligen klumpar i magen så att den inte ska va så lätt att behöva spy upp eftersom jag har kräkproblem, så ifall man har magmun som är förslappad så rinner det liksom inte ut lika lätt hajjar ni?

Mamma vägde mig innan idag, visst jag hade kläder på mig men kan inte vägt så mkt. Men vågen ställde sig på 17.7kg, stora madam ! Men nu får min vikt dock lugna ner sig lite så det inte blir för mkt, det är längden som behöver växa nu eftersom jag är kortväxt. Så nu hoppas vi på längden !

Men tydligen angående maten jag äter så ska min matdos ökas när man väger som jag, men jag undrar det.. då rullar jag ju fram snart hihi. Jag är välmående i den vikt jag har behöver varkens gå uppåt eller neråt, däremot växa på längden som sagt.
Vet ni vad min sond mat innehåller ?

Ingredienser:

Vatten, maltodextrin, mjölkprotein, kycklingkött, persikopuré,

sojaolja, ärtpuré, rapsolja, mineraler (natrium, kalcium,

kalium, fosfor, magnesium, klorid, järn, zink, molybden,

koppar, mangan, krom, fluor, selen, jod), inulin, havrefiber,

sojafiber, bönpuré, apelsinjuicekoncentrat, emulgeringsmedel,

(sojalecitin, mono- och diglycerider av fettsyror),

kolin, färgämne betakaroten (innehåller sojalecitin) vitaminer

(C, A, E, niacin, pantotensyra, D3, B12, B6, B1, K1, B2,

folsyra, biotin).


Himlans bra att det innehåller biotin, det var de jag hade brist på förut så då vet vi iallafall att det inte blir mer brist på det antagligen för nu får jag ju det i mig dagligen 5ggr om dagen. Men låter som en salig äcklig blandning och det kan jag med tycka för när jag rapar så får jag upp en äcklig smak i mun och det luktar fy.



Nu så står jag i mitt ståskal, stått där sedan kl 15.50 står där än och är hur glad som helst, så kommer nog stå där ett tag till mkt bra. Ståskalet är verkligen viktigt !!!! Det bästa med det är att man kan göra så mkt andra saker ändån smatidigt, jag kan ju sitta vid datan som ni märker ;) och jag kan äta, rita, synträning, känselträning, se på film osv...

Mamma har börjat upptäcka mer & mer att jag grepar om den som lyfter upp mig. Om Mamma exempel lyfter upp mig så håller jag om henne mer & mer verkar det som. Mkt bra att jag lärt mig sådant, det är ju en bra inlärning att förstå att jag kanske annars ramlar osv.
Mina blåsor på tungan denna omgången vill inte ge sig, mamma & pappa försöker med allt. Men dem vill inte väck !!!
Men faktiskt verka jag inte ha fullt så ont heller.

Hade väldigt ont i min knapp de senaste dagarna, men igår när jag låg på resonansplattan och försökte liksom gravla iväg från den, så låg jag minsann på magen och var hur glad som helst. Så nu kan vi har rygg/nacke träningar igen Sara och sittning går utan problem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0