En lördag tillbringad på barnakuten


Som ni kanske förstog eftersom jag inte skrivit på ngr antal timmar. Så iaf efter många om o med när sjukhuset ringde tillbaka så begärde mamma att jag skulle undersökas.

Hade krux att få skjuts till sjukhuset, morfar kom med massa olika förslag på hur vi skulle ta oss dit. Till slut så ringde Mamma o beställde taxi.

Taxin kom kvart i fyra. När vi kom fram till taxin så säger taxitanten till mamma "nej ngn barnvagn kör vi inte in där bak och spänner fast", mamma sa då "den klassas som rullstol", taxintanten trodde nog inte på mamma och sa om igen " ja jag kan inte ta fast en barnvagn", mamma sa då " hon är handikappad och det måste gå till på detta vis", taxintanten sa då " ja jag kan inte spänna fast iaf", mamma slet saker ur nävarna på taxitanten och spände fast mig "såååå svårt ellerhur" suck..  Under tiden mamma spände fast mig så yttrade sig taxi tanten att hon hade jätte bråttom och att vi fick skynda oss, mamma blev ännu mer irriterand på taxitanten och fräste av "vi kan gå om det inte passar", sen blev taxitanten lugn och snäll hihi.
Men iallafall så ska vi skicka in intyg om sjukresa, för tvåhundrafemtio kronor för att åka från vårt hem till sjukhuset är ett svinpris!!!!!! Vet ni vad.. om en vanlig människa åkt vanlig taxi kosta det bara femtio kronor... j-vla diskremenering, bara för man är handikappad så blir genaste allt dyrare & svårar.. ja det är allmänheten ser ut !!!



Iallafall innan resan till sjukhus, så skulle mamma gör mig i ordning. Först o främst i all stress så bajsade jag ner hela min säng, och ett tu tre så gick min knapp sönder på magen också, allt på en gång.



Vi kom in till sjukhuset klockan fyra, pratade med sköterska tog temp & lite sådant.
Vid halv fem sa hon att de inte alls va lång tid tills doktorn skulle komma..
Under väntan på doktorn så hann min knapp gå ännu mer sönder, den läckte maaaassor, jag kräkte upp slem, min feber bara höjdes o höjdes.. jag fick "feberyra" började skratta som tusan mitt i allt trubbel, jag fick ipren, jag hade jätte svårt för hosta osv osv... KLOCKAN ÅTTA !!!! kom doktorn, men de va värt och vänta, klockan sju bytte dem doktor på avdeleningen ju, så va värt och vänta när man såg vem det va för han är bäst där borta, det va nämligen han som såg till så mina mandlar blev bort tagna år tvåtusensju. Mamma o dr pratade, kollade min knapp som sköterskorna trodde var inflamerad osv dem gav sig inte på den punkten. Men mamma o dr skakade på huvuet tsm, sen blev jag undersökt osv..
'


Doktorn kom fram till att jag hade viruset som alla andra har överallt vid dessa tider plus att jag då hade tagit mig på en dubbelsidig lunginflamation & även luftvägsinfektion. Men det är ju tyvär när jag blir sjuk så drar ja på en hel del.
Jag har en feber som knappt vill ge med sig. Tog ipren klockan sex ikväll, men febern blev högre istället.

Knappen gick som sagt sönder på magen, så det blev byte ikväll vilket mamma inte tyckte va särskilt trevligt att se. Men hon vänjer sig med tiden.

Nu har jag kommit hem, fått lägga mig i min säng som jag saknat, fått alla mina mediciner + nu även antibiotika.
Jag har jätte svårt för hosta upp och svår feber att få ner. Blir att mamma o pappa får hålla sten koll även denna natt !
Ngr mega stora anfall önskar vi ju inte !

Mamma frågade även dr om detta smittar, men han sa nej.. och så till la han att det är mkt sällan ett barn som jag smittar till andra, men varför viste han inte.
Doktorn tyckte de va bra att jag hade min mamma som kommer in så fort på sjukhuset.

Så va det med denna lördagen det!



GODNATT !
Gröna filuren intill mig (teletubbies) fick jag av lillebror idag :)

Kommentarer
Postat av: Moster

Men mosters sessa inte roligt alls att du är dålig. Vilken snäll lillebror du har :-) jätte fin va den minsan. Krya på dig gumman. Moster älskar dig men hoppas du vet det.

kram

2009-02-21 @ 22:20:32
URL: http://stigsson.zoomin.se
Postat av: Mia

Sjukresa bör ni ju få igenom o då kostar det 40 kronor. Sikken knäpp taxi kärring!!! Det kan väl inte va så svårt o spänna fast en vagn när de kan spänna rullstolar. Kram

2009-02-21 @ 23:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0