Snozel & Vitlök & Tråkigheter

Jag var lite extra trött i morse, så bara för jag skulle iväg på snozel senare så fick jag minsann lov & sova lite till för mamma efter mat & medicin. Men precis vid matdax vid elva tiden fick jag ett stort kraftigt epilepsi anfall, attans !! Det varade i 6minuter inte bra neej. Iallafall så då somnade jag ju om igen givetvis, När assistent sara började klockan 13 så väckte hon mig och fixade till mig & gav mig mat.

För sen begav jag mamma & Sara oss till Ssk på habileteringen där detta skedda:
Pratade lite grann om anfall & min sömnmedicin & Vikt. Mamma fick ett sånt papper dem har på bvc/sjukhus/hab som man fyller i kurvan med vikt osv så mamma kan göra det hemma,(så den har hon fyllt i ikväll), och fick vi kopplingar till sprutorna osv. Även så kom mamma & ssk fram till att min knapp sitter lite för hårt mot magen, så även därför kan de ömma och göra ont såklart. Men eftersom jag har lite granulom och inte haft knappen såå himla länge så väntar vi och byta den tills vi ska dit igen i Mars, om det inte krisar förståss för då får vi byta tidigare. Ssk lapiserade min granulom det sved lite tyckte jag.

Efter ssk besöket, gick vi vidare till Hab Lena i snozelrummet på hab. Jag älskade att sitta i den lilla "Saccosäcken" med vibrerande stimulerande från musiken som spelades, hade även en sorts lampgardin av ngt slag som jag verkligen älskade !! så snozel i rummet det kommer vi fortsätta med absolut !!

Pratade lite grann med Lena kring att jag äter middag varje dag nu mera(ibland sväljer ibland inte), Lena berättade (vilket ja tror hon berättade för ngt år sen med) att de är nog det bästa att försöka ge mig likadan middag varje dag för att lära känna igen det och vad man ska göra åt det typ osv. Så gårdagens middag spaghetti & köttfärssås har vi fryst ner i portioner nu, och när jag äter det varje dag kommer vi även tillsätta med vitlöksdressing då jag älskar vitlök ju =)
Det märktes minsann idag när jag åt spaghetti o köttfärssås så svalde jag mkt mera med vitlöksdressing, än gårdagen när jag inte hade ngn vitlök. Men mamma kom på det idag när hon själv satt och åt vitlök " detta gillar ju mathilda tänkte hon" så gottit med vitlök. Förut när jag åt fastföda gillade jag även curry muuums, mina favvis såser det.
Så faktiskt åt jag ngnlunda idag ngr skedar svalde jag nog till & från JÄTTE BRA !!! Ett + till mig :) Spelade även in lite film på mig idag när jag åt :)

Stog i ståskalet direkt efter Sara slutade jobba hos mig ikväll, stog där i 65minuter. Somnade galant efter min sömnmedicin. Varit på toppen humör idag för det mesta :)

Dock så fick jag ju anfallet på morgonkvisten och tyvär vaknade jag vid 21 ikväll och fick ett gigantiskt anfall till på 6minuter långt. :( Inte alls roligt !!! Men nu sover jag igen.

Vi hoppas att anfallen lugnar ner sig under 1 veckas tid eller ngt, för annars har ju uppenbarligen jag reagerat dåligt på min sömnmedicin kring mina anfall tyvär och de är ju inte bra. Ssk sa dock att hon aldrig haft problem med sina patienter där som har ep och har den sömn medicinen, men ja jag är ju som jag är och brukar alltid smita undan och vara lite annorlunda än alla andra. Och eftersom jag fick anfall redan dagen efter jag fick min första sömnmedicin så är de ju uppenbart. Och två anfall idag som båda varit jätte stora. :(

Men med förhoppningar att mina anfall lugnar ner sig snart, annars vet jag inte hur vi ska gå till väga ?!

Se där ja nu vaknade jag med !!
Och glad är jag med. Jädra anfall till att fördärva min sömn !!!!! Hoppas jag snart somnar om.
För imorgon kommer ju Sara & väcker mig.

Nattilinatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0