Mina sömnsvårigheter

Idag när mamma var på apoteket & hämtade ut min epilepsimedicin så hade de kommit recept till mig på sömnmedicinen YEHO !! Mamma studsade nästan av glädje, blev helt varm i kroppen & blev alldeles till sig.

Men tyvär fanns den inte på apoteket idag så den beställde mamma så den hämtar mamsen imorgon eftermiddag, och imorgon kväll kommer jag att starta på den. Nu är nervösiteten istället "hoppas den gör sin funktion på mig"

Det jag ska börja med är tillskott av Melatonin. Melatonin är ett hormon  som man naturligt har i kroppen. Dessvärre så har jag inte gott om Melatonin och måste då ta till med det. Melatonin hjälper till att skilja på natt & dag.
Flera studier indikerar att Melatonin lindrar besvären av sömnsvårigheter.

Dock har mamma sett när hon "Forskat" kring detta att man inte ska ge melatonin till de som har epilepsi eller ökad risk för kramper, men jag tror min dr hon vet vad hon gör, mamma litar på henne. Och vi får hoppas det blir som tänkt.


*Använd aldrig melatonin om du har epilepsi eller löper ökad risk för kramper

Lancet publicerade en undersökning där barn med neurologiska störningar fick melatonin för att förbättra sömnen. Flera av barnen fick bättre sömn. Ett allvarligt problem var emellertid att de barn som hade epilepsi fick fler kramper.

Ett bra råd är att aldrig använda melatonin om man har epilepsi eller riskerar att drabbas av kramper av andra skäl.*

Men i förhoppningar om att det inte kommer bli fler kramper ! Då jag inte haft sedan mitten på Januari ju. HOPPAS !


Jag börjar på denna medicin imorgon, och hoppas innerligt att detta kommer fungera bra. Ge mig bättre sömn och inte fler kramper !! Hoppas med mej !!!!!!


Happy iallafall att licensen ÄNTLIGEN blivit klar !!!!!


Kommentarer
Postat av: Jens

Hejsan Mathilda

Jens heter jag och har själv en dotter som är 6 år och 5 månader.

Hon heter Emma och äter också Melatonin.

Men får även ett par droppar theralen som är en sömnmedicin.

Och det funkar faktiskt rätt bra.

Liksom din mamma så tror jag på våran dr att det funkar.

Så hoppas det blir bra för dig med.

Dröm sött Mathilda

2009-11-10 @ 22:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0