Granulom (OBS!!Känsliga bilder förekommer för känsliga läsare)

Ja som jag skrev igår tror jag, så har jag fått en liten liten början till Granulom vid min knapp på magen. Mamma tog idag bild för er som kanske undrar vad det innebär och hur det ser ut.

Granulom det kan klia, vara & blöda. Det kan bli riktigt illa om man inte behandlar det i tid så att man måste plocka bort det i narkos. Mamma var och rotade under min knapp ju som hon är ibland, just bara för hon vill hinna se sånt tidigt och då fann hon det.

Idag fick mamma tag i ssk på hab, mkt bra. Och vi ska dit där på måndag så ssk kan lapisera det, och kanske tar vi med oss lite sådant hem och fortsätter med det ett tag eller har hemma för nästa gång om vi nu får bort de på detta vis. För det kan även vara så att man inte får bort det trots man lapiserar det och då tages det bort vid narkos.

Jag har varit ganska lättirriterad de senaste dagarna, kan kanske bero på att det kliar.. inget jag tyvär kan berätta för mamma ju. Men kan vara så.

Pilen på bilden visar där det är granulom. En väldigt mild än så länge och vi hoppas det inte blir värre än så. Vi håller sten koll, och blir det värre än så innan måndag får vi såklart söka sjukvård fortare än så. För övrigt så ser ni att min knapp har minsann läkt mkt mkt fint :O)
Snart så ska även min bästis Jacob få en sådan, blir vi knappligan:O) Slipper vi känna de äckliga smaken av äckliga medicinerna som våra mammor proppar i oss tyvär. Men sikken bra uppfinning är det !

Vi hoppas på det räcker att lapisera det så vi slipper narkos.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0