* Goos goos *


Godkväll bloggen & alla kära läsare !
Idag har jag varit hyfsat pigg & så gott som feberfri, underbart.
Var på snozel med Assistenten själv idag, för mamma var lite upptagen idag. Men såklart klarade jag & assistenten den själva. Efter snozel gungade vi i mega gungan på habileteringen, ååå en sån gunga skulle jag vilja ha nere på gården här.
Mamma kom därefter. Var inne hos ssk & dietist sedan jag mamma & assistent. Jag hade gått upp på tok för mkt i vikt !!! 18.25kg väger jag nu (kolla på förgående inlägg viktuppgången). Eftersom jag inte växer mega snabbt på längden så är det ju på tok för mkt.

Mamma kände lite att hon fick "skulden" av dietist när hon sa att detta inte funkade, men hon hoppas det inte var menat på det viset. För det måste hon ju själv förstå att det inte är mamma som gör att jag går upp i vikt, när mamma följt hennes matinstruktioner hela tiden ju, Lustigt är det med eftersom jag varit sjuk nu ett taga och fått upp maten mkt, och bara levt på vatten & vätskeersättning så är de lustigt att jag inte tappat vikt ju. Men men, om igen så hoppas jag att hon inte skylde på mamma på ngt vis, men även assistent uppfattade det också så tyvär. Lite jobbigt.



Sen fick jag mamma & assistent traska hem i regn, usch pi & blä, men jag slapp ju bli blöt men mamma & assistent blev jätte blöta.


Min morfar och hans fru Inger och även morbror Fabian har varit på besök ikväll, såååå roligt va det. Jag gosade med alla tre  som jag har saknat dem. Hoppas vi träffas snart igen !

Bild högst upp är på mig och morfar, bild nr 2 är jag & morbror Fabian, blid nr 3 är jag & pappas fru Inger :O) *gos*

Nu sover jag så gott så, Godnatt !



Att leva med funktionshindrar & svårt sjuk dotter är jätte kämpigt... Men allmänheten runt om kring oss, så som alla myndigheter & kontakter osv som vi får på köpet att ha måste ha kontakt med tar PRISET !!!!!
// Mamma





Kommentarer
Postat av: Milla

Hejsan Matilda!

Nu har jag suttit här och läst om dig på din fina blogg. Du verkar vara en superhärlig liten tjej.

Själv jobbar jag med en liten kille som har ungefär samma sjukdom som du och jag känner igen mig så mycket i det du skriver.

Vem vet vi har kanske träffats i Lund för där har vi "bott" i mååånga månader, men nu är vi utskrivna och är hemma igen och vi ska börja skolan på måndag.



Jag kommer gärna tillbaks och läser om dig!



Ha nu en skön dag och hoppas du kan få sova gott i natt.



Många kramizar från en annan assistent.

2009-03-04 @ 22:03:24
URL: http://www.cmillas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0