Min nya mössa & jag


Hej på er!

Jag har haft en bra dag idag tillsammans med Patricia. Mamma hade lite sådan dag idag med nya assistenten Patricia att kolla så allt fungerar. Ta lite i sänder, för man kan inte kolla allt på samma dag. Medicinen imorse gick som på räls! Kanon bra! Mamma tycker hon visar att hon är säker och trygg i det hon gör, på så vis gör hon mamma trygg med. Osäkerhet eller för mkt försiktighet kan ju tyvär öka risken att mamma får svårt och lita på assistenter. Så det var ju perfekt att det fungerade så bra!

 

 

Varit ute åkt vagnen idag, Patricias första tur ute med mig. Mamma & lillebror var också med. Jag hade ju min nya mössa på mig även härom dan men glömde ta foto, så får ju visa er nu istället när mamma tog foto på mig idag med den. En mkt varm & gosig mössa, så mamma funderar på köpa sådan till lillebror också fast annan färg förståss. Det är en mössa från didriksson, kostade lite mer än "vanliga" mössor på H&M som kostar typ 70kr. Men de va det värt, satt riktigt bra på mitt huvud och jag kan inte själv svänga på den vilket jag är duktig på i vanliga fall. Nu sitter den där den sitter, perfekt man kan knäppa den under hakan.

 

Det var skönt komma ut på en tur, hoppas jag får komma ut på ngn tur imorgon med. Imorgon är det assistansfritt, bara mamma & pappa som tar hand om mig imorgon. Skönt med sånna dagar med ju. På måndag kommer Anette tillbaka, hon har lite semester. Måste man såklart ha hur mkt man än trivs på sitt jobb så måste man ha semester!!

17 målet idag så åt jag 1½burk puré, ja minsann jag va mer hungrig efter en burk.. så fick ha lite till! Det ja inte sen åt upp på den sista burken fick vovven, han får alltid resterna av mig hihi. Inte så mkt kanske men han blir ju glad iaf!

 

Tyvär avslutade jag denna dag med STORT STORT anfall på 10minuter långt :-(

 

Vad har ni önskat er i julklapp?? Snart kommer ju tomten..

 

Godnatt!!

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Ulrica

Låter som en bra dag, bortsett från anfallet du hade. Hoppas det håller sig borta ett tag nu.



Jag är lika tråkig som varje år. Har inte önskat mig något i julklapp, men skulle gärna vilja ha en riktigt bra liten gryta. Får ge hintar till min man :P



Hoppas du får en bra dag i morgon o får komma ut en sväng då med. Skönt ute nu ju. Inte för kallt.



Sov gott. Kram på dig tjejen.

2009-12-05 @ 23:06:30
URL: http://mammatillalvin.blogg.se/
Postat av: Tissa

Varit en super dag idag tsm m dig Mathilda :)

Tråkigt du fått anfall nu på kvällen :(

Vi synes nästa vecka så då kan vi busa igen :)

2009-12-06 @ 00:25:19
Postat av: Elsie Persson

Du är så söt i din fina mössa ser varm och go ut

kramar Elsie

2009-12-06 @ 16:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0