MASSVIS MED BUS



Va paff jag blev, mamma väckte mig klockan sju imorse. Inte illa att hon var uppstigen så dax. Men de va inte bara mamma, det var Johanna också ju. Ännu mer paff varför Johanna va här så tidigt på morgonen, men de visade sig hon skulle jobba hos mig lite som timvikarie. Så mamma håller på lära in allt kring mig.

Skönt är det för Johanna har ju följt mitt liv sedan jag föddes så hon vet ju mkt om mig för övrigt, och jag & hon känner varandra. Så det är ju super skönt slippa lära känna någon på nytt. För sånt är såååå jobbigt.



Började med en dusch på morgonen, mamma visade mkt och så. För det är ju viktigt att saker & ting går till som mamma gör det så jag ska känna mig trygg och känna igen allt.

Visade medicinerna, vilket mamma kommer göra ett tag till det gör hon med alla för det är den nervösaste biten för mamma som hon har jätte svårt att släppa taget om. Så det låter mamma aldrig ngn ny assistent ge för än efter ett par dagar när de kollat noga hur mamma gör. Men däremot mata mig genom knappen har Johanna gjort på morgonkvisten, och även gett mig mjölk i knappen idag eftersom jag inte ville dricka idag. Och det gick KANON!! Tar det i bra fart när hon matar och knäpper slangen och hela den biten.



Varit så glad så glad hela dagen idag, det var längesen jag va så glad som jag varit idag. Jag & Johanna har busat massvis hela dagen och det är ju precis vad jag tycker om.
Mamma visat ståskalet, sen kände sig Johanna så pass säker när jag skulle i ståskalet på eftermniddagen också så hon satt mig i ståskalet. Och i det fallet är det ju super viktigt att fötterna kommer rätt.. jag har så friska fötter så dem vill vi inte förstöra ju. Men hon hade minsann fått mina fötter jätte bra i skorna!!! hälen ända bak och jätte bra. De va bara en liten miss vid bröstkorgen med knäppet, men mamma hade ju inte ens tänkt begära att hon skulle reda av skorna redan.. så den lilla missen hon gjorde va inte så synbar eftersom mamma inte hade räknat med att de skulle gå så bra så fort. Så det va ju skojigt! Men absolut kommer mamma att kolla några gånger ändån så hon är helt säker när hon väl arbetar helt själv att de går som det ska.
Mammas bredvid gångar går ju oftast i 10dagar ungefär, till & från.

Så massa bus som sagt, så vid sju var jag trött och ville sova! Nu sover jag som en stock väntan på mamma & Johanna väcker mig imorgonbiti.. då ska Johanna få utföra morgonrutinen när mamma ser på. Dock inte ge mediciner som sagt. Men allt de andra =)
Så det väntar en dag med bus imorgon så jag får banemej tänka på sova vidare nu så jag orkar med ;)

GODNATT





(Blev ingen rulle idag, den hade inte kommit... snyft... men imorgon kommer den.. och vi ska dit på onsdag och prova ut den)


Kanske Andy´s lekland imorgon? Vi får la se!

hejhej


Kommentarer
Postat av: Natasja

Trist att rullen inte kommit!

Då håller vi tummarna på onsdag istället då. :)



Träffade din mamma på stan idag och måste säga att hon såg pigg ut och var så glad (längesen jag såg henne så glad).

Skönt att det går så bra med nya timvik.

Ja mediciner litar man inte på andra i första taget med, där håller jag med din mamma!

Knappt Minos mormor får ge honom medicin och då är det bara 1 han ska ha + sin sova medicin.

Vet inte hur många du har, men kan tänka mig att det är mer än 1 i a f. Önskar så att alla kunde tas bort!!

Kramar! :) nu ska jag med sova

2009-12-28 @ 22:32:44
Postat av: Ulrica

Vad skönt att du har fått en till timvikarie, som du känner. Det måste kännas lite tryggare för dig.

Tråkigt att inte rullstolen kom idag. Hoppas du får den med dig hem på onsdag efter du har provat den.

Håller tummarna för det.

Ha en bra dag i morgon.

Kram på dig tjejen.

2009-12-28 @ 22:38:54
URL: http://mammatillalvin.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej



Läser er blogg då och då, du skriver så fint om din söta flicka. Jag är själv pers. assistent åt ett barn sedan sju år tillbaka och kan inte tänka mig ett mer fantastiskt jobb.

2009-12-28 @ 23:59:12
URL: http://villemos.blogg.se/
Postat av: Anette la Fleur

skönt för dig och mamma att det går bra med ny timvik. jag kommer på fredag och då ska vi busa.

kramis

2009-12-29 @ 06:25:35
Postat av: Jessica

Vad bra att Johanna som du redan känner kan vara timvikarie, vilken kanonlösning! Blir glad av att du haft en gladdag :) Nu hoppas jag du snart får din rulle och kommer att trivas med den!

2009-12-29 @ 19:00:41
URL: http://absolutanollpunkten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0