Lämnar bebisvärlden bak mig, för nu är jag stor tjej!

 

Någon liten tjej är jag inte mer, nepp nepp! Det har jag fått bevisat idag.
Imorse va det mamsen som fixade med mig på morgonkvisten, assistent började klockan tio. Tjugo över nio begav vi oss mot habiliteringen jag & mamsen. Där vi även mötte upp assistenten. Men hon fick minsann stanna i väntrummet idag på ssk mötet, ibland vill vi ju vara själva.

Vi satt och väntade en stund innan ssk & dietisten hämtade oss. Då träffade vi ena efter den andra. Först sjukgymnasten, bestämde vi att efter jag varit hos ssk att jag skulle till henne och så blev det. Träffade kuratorn en sväng och vi bestämde med henne att testa söka fond på en gunga till mig nästa år, nu i december bryr vi inte om oss att ta på oss mer än vad vi har.

Mmm inne hos ssk & dietisten: Berättade om mitt ätande jag för tillfället, jag har ju mina perioder. Dem blev naturligtvis jätte glada. Blev inte så mkt mat & dryck prat idag för allt verkade så bra så. Vikt & längd skrivs i annat inlägg här på bloggen så att det kommer under rätta kategorin. Men iallafall så var vi alla nöjda med det vi såg och att den jag ligger på när jag mäts kan nu bytas över till en storlek större :-)

Ssk påminde mamma om att jag faktiskt är 4år & 8månader nu, JÖSSES... Uttryckte mamma sig.. jag är ju snart 5år :-) Stora damen! Inte länge kvar tills jag börjar i skolan. År 2011 eller 2012 är det dax, man får väl fortfarande välja om man ska var 6 eller 7 år när man börjar eller??

Pratade om mitt EEG som jag gjorde för ett tag sen och vi pratade sömn & epilepsi & utveckling.

Sömnen är som den är, sådan funkar jag liksom. Jag sover nog vad jag ska.. men jag har ingen dygnsrytmen. Därför försökte vi tidigare med melatonin som vi nu slutat med eftersom den inte gav mig ngn hjälp. Mitten på nästa vecka börjas med en tung sömnmedicin inför natten på mig. Vi får väl se om jag tänker sova normala 8 timmar på den som man bör sova i streck. Det är tveksamt, jag tål för mkt tyvär. Doktorn tror dessvärre inte på sömnmedicinen så mkt att den kan göra den funktion vi vill ha, men mamma tror på den lite mer än vad doktorn gör. För faktiskt så medicinering kan mamma också va bra på att tycka & tänka om. För man känner sitt barn bäst själv, även inom sånt. Men så klart kan man också ha fel. Men mamma tror rätt mkt på sömnmedicinen, men vi får se vad den gör om den gör ngt över huvudtaget. Den medicin jag ska prova uttryckte doktorn sig som så att om mamma min hade tagit ½ml så hade hon slocknat på studs och sovit gooott! Men så mamma är bara van vid panodil typ. Stor skillnade på mig & mamma, vad vi tål & inte tål.
Nästa vecka startas det och vi får se helt enkelt! Värt ett försök..

Jag äter på för fullt till nästa period jag inte vill äta, men såklart hoppas vi att sådan period inte kommer. Håll tummarna för mig!!!

Provade en miniwalker idag hos sjukgymnasten, DEN PASSADE!!! Tro det eller ej. Men den kommer hem till mig på tisdag, skojigt! Hoppas hoppas jag tycker om den och kanske en vacker dag förstår funktionen.

För övrigt idag så har det inte hänt så mkt mera. Jo såklart va det ju min tur idag att ta paket ur kalendern :-) Så det har jag gjort minsann, och i den var det en sån där liten hjärtformad grej man lägger i vatten så blir det en handduk av det :-)



På morgonkvisten idag hände något märkligt som mamma aldrig varit med om.... Jag va irriterad/ledsen... Jag ville något!!! Mamma provade sig fram, inte alltid så lätt och läsa mig vad jag vill ju. Så mamma provade o provade... till sist provade mamma då att ge mig min sondmat för det var ju dax... efter en stund menade mamma på att jag borde känt mättnadskänsla... men nej jag var fortfarande sur! Så mamma värmde puré och började mata mig med det istället, och JA det va just det jag ville! Jag ville inte ha ngn förbaskande mat i knappen imorse, NEJ minsann jag ville tugga & svälja!! Verkligen ett STORT framsteg för mig att visa lite tydligare vad jag ville... Och att jag ville något... Att jag kunde tänka ut något som jag ville & framföra detta. Stor stjärna till mig!

Nu ligger jag och sover än så länge, får väl se vilken tid jag tänker vakna ikväll/natt...
Nu ska det bli ett inlägg uppdatering på min vikt & längd!

Hej svejs & Godnatt




Kommentarer
Postat av: morfar

puss gumman

2009-12-05 @ 00:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0