GOTT NYTT ÅR!!



Gott nytt år önskar jag er alla!

2009
Har varit rätt lyckosamt år för mig, tro det eller ej.
Något mamma velat säg nu under hela December men inte vågat för än nu idag.. är att vi är överlyckliga över detta år som gått, jag har endast varit inlagd en gång!! Och det va endast ett dygn!! Otroligt! Då det i vanliga fall brukar röra sig om massa gånger per år. Så underbara år och min anfallsfront har sett rätt så bra ut också jämfört med de andra åren. Det enda som varit negativt med år 2009 mest och jobbigast för oss har varit assistans som kommer & går. Men vi har väl insett att det alltid kommer strula på ett eller annat sätt.
Jag har gjort mycket framsteg ur vår synvinkel, jag slutade år 2009 med att jag fortfarande äter med munnen. Slutat att dricka, det går lite till & från. Mamma gjorde ett fint rum till min i början av året som jag haft mkt stor nytta av, jag fick en lugn hörna för sängen plats för sova. Jag har blivit en mycket gladare tjej sedan jag fick assistans, för mamma är inte lika stressad och ledsen längre. Hon har tid att vara min mamma äntligen! Förut har hon fått vara allt annat och inte bara kunnat ägna sig att gosa med mig.
Jag har fått många läsare på min blogg, många som bryr sig och stöttar mig & min familj med sina fina kommentarer här på min sida. Fått nya underbara människor närmare in i mitt liv medans andra har så gott som raderats.

2010
Nu startar nya året!
Jag hoppas på jag fortsätter äta med munnen, vi ska flytta, vi har två glada hemlisar i familjen, ska jobba mycket på att jag ska vara i gåstolen ståskalet sittstolen och bada på sjukhuset.
Jag ska få ett helt nytt rum med stora och många fönster, det blir ett ljust rum och helt andra planer har Mamma för rummet än vad jag har för rum idag. Än är hon inte färdig med sina planer.
Jag fyller hela 5år, innebär det bara 1 år kvar tills jag börjar i tränings skolan.
Jag hoppas på min epilepsi kan mildras, att jag fortsätter äta med mun, att jag kan få en bra sömn!


Mitt nyårslöfte: Jag ska försöka lägga min napp åt sidan mer & mer och bara försöka ha den när jag ska sova.

GOTT NYTT ÅR!



Vad är ditt nyårslöfte?


Kommentarer
Postat av: Elsie Persson

Gott nytt år på dig Mathilda. Jag hoppas också att du får ett bra 2010.Jag har inte avgett något nyårslöfte för jag kan inte hålla det ändå.

Önskar dig all lycka och glädje

Kramar Elsie

2010-01-01 @ 00:51:28
Postat av: solan

ha ett bra gott nytt år matilda. hoppas det går bra för er på det nya året o dina anfall blir bättre.

2010-01-01 @ 17:23:47
Postat av: Natasja

Gott nytt år Mathilda! :)

Du är en sån stor och duktig tjej! Tänk att du nu fyller 5 år snart!! Oj jag såg dig när du var en 8 mån eller nåt första gången, men då visste jag inte vilken mirakeltjej du var och vilken kämpe, men oj det har jag lärt mig nu.

Du inspiererar mig till att orka med vardagen. Du orkar med så mycket så då ska jag väl orka med mitt liksom.

Du ger en hopp!!



Jag önskar så att 2010 blir lika bra om inte bättre än 2009! Hoppas du fortsätter äta med munnen och är en glad och positiv tjej! :)

Massor av kramar till dig! :) och till din mamma och resten av familjen

2010-01-01 @ 17:39:30
Postat av: frida

hej. ville bara säga att det är så roligt att läsa om allt i din blogg. /Frida

2010-01-01 @ 17:53:37
URL: http://http://friddaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0