Doktor besök idag


<-- På den tiden fick jag minsann ligga på golvet timmarna innan jag skulle göra ett sömn EEG, för på den tiden somnade jag inte exakt var som helst som jag kan göra nu och det va ju bra i det fallet. Där ligger jag i väntan på att åka till sjukhuset för att göra ett sömn EEG. Ingen stor Mathilda va det minsann hihi.

Idag så startade dagen med att ass väckte mig och gjorde mig i ordning och så, för att jag skulle va sittandes & klar i vagnen tjugo över nio för att jag & mamma skulle bege oss till doktorn. Väldigt sällan assistenterna får jobba så korta pass, men ibland blir det så när mamma behöver lite hjälp bara, det är ett ställe vi inte vill ha med assistenterna på ... det är hos min doktor.
Ngn stans måste man ta gränsen kring privatliv. Vi har ju inte direkt ngt privatliv längre och det tär på oss.

Idag så klockan tio var jag & mamma hos min doktor, vi fick ju en väldigt snabb tid innan i veckan. Det blev vi mkt glada för !
Och det bästa av allt var att min doktor hade inte bråttom iväg någonstans idag, annars har hon ju det. Såklart blir man sur och arg på sådant, men man förstår henne.. hon har enormt mkt att göra hela tiden, hon ska väl va glad om hon ens får semester i lugn & ro. Usch ja, men såklart som sagt blir man besviken när hon inte har tid med en, för det är ju såklart viktigt.. men det är ju alla andra människorna med. Hoppas dem snart en dag kan finna ännu en doktor så hon får det lite lugnare.

Hos doktorn idag tog mamma med sig massvis med punkter.

- Läkarintyg för att söka utökning på assistans timmar, då även dr själv tycker vi bör ha det. Och nu efter dagens besök där reagerade hon så gott som på att vi skulle nästintill haft dygnetrunt assistans pga. mina anfall, sömn, gnäll osv..
Så hon skulle sätta sig ner och skriva ner det snarast snabbt till oss, sedan skicka hem det till oss så att vi får godkänna sen sänder vi det vidare till dem jobbigaste i världen när man lever ett liv som jag nämligen försäkringskassan.

- Läkarintyg på vår lapp vi hade med oss "ansökan om parkeringstillstånd för rörelsehindrade". Vi hade redan fyllt i vårt och satt foto på mig, så vi lämnade den där så hon fyllde i sitt med en gång och skulle sända den till kommunen sen. Hoppas vi blir beviljade detta året då!!! Vi försökt ju för ett år sedan. Det finns inget som säger att jag inte skulle få det beviljat, men kommunen och försäkringskassan är en sort för sig själva.

- Läkarintyg till vår ansökan om bilstöd, skulle arbetster. och dr tsm skriva plus fixa fram psykologutlåtande osv som vi kan skicka in tillsammans med vår ansökan.

Ja rätt mkt bollar i luften har vi nu, som vi hoppas kan lägga sig snart i positivt sätt.

- Medicinering var andra punkten.. Min epilepsi är svårbehand. som ni vet, men man vill ändå försöka få bort den. Idag tog vi steget att sätta igång en rätt så snabb nedtrappning på en medicin och ökning på två, samtidigt. Det kan bli både för & nackdelar, vi hoppas på fördelarna. Så alla mediciner ikväll blev det ändringar på. Vi ska bort med en medicin, och hoppas på positivt för de andra två ökningarna. Om mamma inte känner ngn förbättring kring mina anfall om cirka fyra dagar har mamma fått fria händer att öka en av medicinerna såvida mamma känner sig säker.

- Sömnen var nästa punkt, den är inte bra. Ngn dygnsrytmen finns inte i närheten av mig. De händer nätter då jag sover, men dem är lätträknade. Men både mamma & doktor tror det är anfallen som spökar det för mig tyvär :-( och när jag ibland har mina gråtanfall på kvällarna så ärdet en slags anfall. Min sömnmedicin ska doktor kolla upp om det kommit in flytande ännu, då det va tal om det.. så det hoppas vi. Men iaf så kommer det nog höjas på min sömnmedicin vilket fall som, men hade underlättat med flytande så man vet man får i allt eftersom vi nu blandar puvler och vatten och då får man inte upp allt.

Som vanligt gav doktorn mamma en massa beröm hur bra mamma gör allt, doktorn sa att de va inte ens lönt att kolla igenom mig. För hon är säker på mammas ord, och att mamma håller koll på både de ena och andra.
Och mkt riktigt, mamma är överbeskyddande så det skriker om det, men tro f-n det ! Är inget som helst fel i det.

Berättade om min avföring att oftast blir det bara lite små "bajsstreck" i blöjan, och att mamma tagit initiativet att börja med movicol igen i hop om att det fungerar. Men doktor skrev även ut klyx på 120ml som jag ikväll fick upp i ändan så jag fick sitta på pottan en längre stund för att rensa upp i tarmen, de va skönt må ni tro ;-) Luktade hallon .... hehe..
Massor med ökning och sänkning på alla mediciner ikväll, somnade på stutts och sovit sedan dess... hoppas det håller i sig hela natten med.

Så nu väntar vi på läkarintyg, beviljade saker & ting, färre anfall, bättre sömn, bra resultat kring medicinerna, bättre tarm och en bra helg. För nämligen på lördag kommer min bästis Jacob och ska sova här till söndag helt själv utan sin mamma, så på söndag jobbar en ass så att vi lättare kan leka hela tiden på söndag innan Jacob åker hem =) Jippi !!!!
Hoppas jag har ett gott humör att bjuda på hela helgen !

Nu ska jag sova, men jag begär av er att hålla tummarna för allt som vi har och bollar med i luften nu!
GODNATT


Kommentarer
Postat av: Natasja

Vilken dag du haft Mathilda.

Inte lätt med alla ökningar och sänkningar, men jag hoppas det funkar och löser sig för dig.

Håller alla våra tummar för det.

Hoppas du fått sova gott i natt.

Skrev till din mamma att jag inte kom in i bloggen, men via din mammas hemsida så funkade det, så jag får kanske gå den vägen i fortsättningen.

Kan vara min dator som strular.

Men nu är jag här i a f! :)

Kram på dig sötnos! Hoppas dagen blir bra! :)

2009-08-14 @ 08:31:05
URL: http://regnbagsungar.pointblog.se
Postat av: Anna Svensson Crona

Ojojoj vad ni hunnit med.



Skönt när doktorn inte står i dörren o pratar utan verkligen har tid.



Anna o Axel (som precis vaknade efter en vaken natt)

2009-08-14 @ 08:51:16
Postat av: Jessica

Tack för att jag får fortsätta läsa!



Kan inte annat än hålla med doktorn, vad duktig din mamma är på att hålla ordning på allt och ta hand om dig Mathilda på bästa sätt. Skulle inte alls vilja kalla det överbeskyddande, hon gör det hon vet är bäst för dig bara! Och jag håller både tummar och tår för att det ska gå bra med allt!!

2009-08-14 @ 09:56:09
URL: http://absolutanollpunkten.wordpress.com
Postat av: Anette la Fleur

Tack för det nya lösenordet Mathilda, jag är glad att jag får läsa vidare på din blogg. Du och din mamma har hunnit uträtta mycket. Du har en duktig mamma.

Kramis

2009-08-14 @ 10:13:22
Postat av: Moa Kasselstrand

Hej! Det funkar jag har kommit till rätta. Hoppas att allt är bra med er.

Hälsningar Moa.

2009-08-14 @ 10:28:37
URL: http://www.nogg.se/moakasselstrand
Postat av: Ulrica

Tack Mathilda för att jag får fortsätta att läsa om ditt liv.

Hoppas det hjälper nu när du ska ändra lite på dina mediciner.

Ha det bra. Kram.

2009-08-14 @ 15:03:21
URL: http://mammatillalvin.blogg.se/
Postat av: Lena

Tackar och bugar för att jag fått möjligheten att fortsätta följa dig Mathilda. Nu ska vi verkligen hoppas att nya medicineringen hjälper. Ibland är det ju väldigt svårt det där att hitta en balans, men jag tror det kommer bli bra till slut! Och din mamma är helt klart värd all beröm! Stor kram!

2009-08-14 @ 15:19:16
Postat av: familjen huss

tack för att jag får fortsätta att läsa din blogg sessan och det e klart vi håller tummarna för dig/er kram

2009-08-14 @ 20:07:03
URL: http://www.hussanette.zoomin.se
Postat av: Malin

Tack så mycket för att jag får fortsätta läsa, så trevligt :-) Din doktor verkar super, borde finnas fler som är så! kram

2009-08-14 @ 20:18:15
URL: http://lantani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0