Kall glass


Anfallsfronten har ju inte blivit åt det bästa hållet, snarare tvärtom.
Mkt anfall nu, så tråkigt! Och det är stora anfall varenda gång.

Mamma blev iallafall trött på det och fick tag i ssk imorse, som sedan ringde vidare till dr.
I eftermiddag ringde ssk tillbaka med besked om hur vi ska göra nu.
Och nu blir det att jag ska ha en av mina mediciner tre ggr dagligen, så hoppas vi det kan bli bra.

Morgonkvisten idag startade jag med anfall, så mkt gjort idag blev det då inte.

Men så på eftermiddagen så lämnade assistent över mig till mamma som var på stan, och även lillebror & Hanny.
Vi begav oss och åt mjukglass, det älskar jag ! Mums !!!!!
I sånna fall är det JÄTTE VIKTIGT att säga till mig innan glassen kommer in i munnen varje gång "kall glass".
Så man trycker på med samma ord var gång. För jag får chock när jag får kallt i munnen och kan ju bli lite obehagligt.

Vet ni vad, idag skrek mamma mer eller mindre när hon öppnade post från Kristianstad kommun omsorgsförvaltningen.
Hon blev glad för denna gången blev det beviljat och efter så jätte kort tid efter vi hade sökt det !!
Super skönt !!



Så e det !
Nu ska jag minsann sova vidare.
Ihelgen har jag assistans brevid mamma pga. lite nytt för henne att lära.

Godnatt



Kommentarer
Postat av: Natasja

Förstår att din mamma blev glad!! Grattis till "tillståndet".

Supertrist med anfallen dock!! USCH!!



Kram Natasja och barnen

2009-08-28 @ 08:37:23
URL: http://regnbagsungar.pointblog.se
Postat av: Ulrica

Hej hej tjejen.

Hoppas att det hjälper med ännu lite ändringar i medicineringen för dig. Det är ju jätte jobbigt att du har så mycket o stora anfall. Usch.

Vad gott det såg ut med mjukglass. Man blir ju nästan lite sugen :)

O Grattis till parkerings tillståndet. Ibland är kommunerna bra i alla fall.

Ha en bra dag. Kram på dig.

2009-08-28 @ 15:38:06
URL: http://mammatillalvin.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vad jättejobbigt att du ska behöva ha så många och stora anfall Mathilda. Blir ju jobbigt att behöva ändra så på medicinerna också hela tiden - men hoppas att ni snart hittar en kombination som kan minska anfallen ordentligt. Positivt med beviljat p-tillstånd iaf! Och visst är det gott men kallt med mjukglass :)

2009-08-28 @ 21:01:33
URL: http://absolutanollpunkten.wordpress.com
Postat av: solveig barresäter

vad bra att ni fick tillståndet det behöver ni mycket väl

2009-09-20 @ 17:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0