UPPSKATTADES


Bild för ett år sedan när jag va nyklippt

Vaknade med ett strålande humör idag, dock varade det tyvär inte allt för länge.
Unden knillen då jag satt med nya ass så började jag krampa i ett mellan-anfall, super tråkigt då vi hade planer på Andy's lekland idag ju.. så typiskt !
Sov gjorde jag efter åt ett tag så assistenterna fick göra annat.
Det är jätte bra att mamma hjälper till vid anfallen när jag har det, mamma vill det för att visa fler ggr hur mamma gör med mig. Mamma skulle nog aldrig klara att bara sitta och lyssna och hoppas på dem gjorde rätt med mig hur mkt hon än litar på dem. Det är bra för dem att se många ggr hur mamma gör, blir aldrig för många ggr.

Åkte sedan vagn efter lunch till hundrastgården där mamma & Teddy va.
Skönt komma ut i solen lite.
Efter de blev jag trött, fick hem och äta sen sova lite.

Varit lite på sång humör hela kvällen inte alls velat sova, även lite orolig.
Nu vid halv tolv tiden så har jag blviit ännu mer orolig *suck* undras när mamma ska få ngn sömn ikväll då men hon gör allt för mig, hon bryr sig inte om sin sömn.

Idag fick vi äntligen post av habiliteringen, "bladet" som det så fint kallas.
Olika aktiviteter för mig som handikappad, samt olika utbildningar och visevärse.

Ska anmäla mormor & morfar till en information, tre träffar är det dem ska på. Där dem även lär träffa andra mor&farföräldrar till sånna underbara barn som jag. Den informationen är just bara för dem, den handlar om hur det gårtill på habiliteringen, hur det är för mamma och pappa att ha mig osv osv.
Så den ville mamma att mormor och morfar skulle gå på, så det ska dem göra skönt det va att dem båda ville.
UPPSKATTADES !!!

Sen är där en pappaträff, för pappor som har barn som mig.
Som pappa minsann ska gå på, han är inte så mkt för att gå på visevärse utbildningar osv osv.. men den träffen ville han på iaf. Det är bara en omgång på den.

Sen är där massa utbildningar som mamma och assistent ska gå.
Eftersom den ena assistenten blir mamma ledig sen så kommer nog hon få vänta gå den utbildningen då hon inte har ngn nytta av det under sin mamma ledighet ändå.
Så den nya assistenten blir det nog som får gå med mamma.
Ja massa va där !

Men nu ska jag försöka komma till ro och sova, assistent kommer imorgonbiti. Denna veckan har vi assistans hela veckan förutom söndag. Jag ska ha assistent på lördag på lillebrors kalas, han fyller ju år imorgon.
Annars jobbar ju oftast mamma själv på helgerna.
Men ibland blir det förändringar !
Skönt att vi funnit sånna assistenter som gillar sånna scheman och allt vi har :-)
Tur det finns sånna.
<3

Nej men nu får jag sova, godnatt

Kommentarer
Postat av: Anette la Fleur

Ja Mathilda, det var tråkigt att vi inte kunde gå till andys lekland, tråkigt för dig med krampen. Vi får hoppas vi kan gå dit på onsdag istället.

Det ska bli trevligt att gå på utbildning med din mamma. Kramis

2009-08-07 @ 05:59:12
Postat av: Emma

Jag fick också Bladet, men för min del var det inget kul. Kan tänka mig dock att ni hittade en hel del! Hoppas att träffarna bli bra, det blir de säkert :-)

Vi ses imorgon Mathilda! Kram

2009-08-07 @ 10:06:33
URL: http://emmixen.se
Postat av: Anna Svensson Crona

Ha det så bra Mathilda. Hoppas du får roligt en annan gång på Andys lekland.

2009-08-07 @ 13:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0