SUCK

Mamma trodde inte sina ögon, när det föll ner ett brev från Skåne Region idag genom postinkastet !
Vi var hos dr igår som sagt och bad om alla slags intyg, idag trillade det in i brevlådan för assistans ansökningen. Inte illa att det gick så SNABBT !! Men glada blev vi, och genast fick mamma lite att göra. Nämligen skriva en bilaga på 5stycken A4 sidor om mig. Det tog henne cirka fyra timmar, krävs ju en del & tänka. Såklart fick det bli en lunch & så med mitt i allt för mammas del. Men men iallafall så nu är det insänt *ansökan efter fler assistans timmar* då även natte tid & kvälls tid. Nu i väntan på att hon ska höra av sig (handläggaren) för att boka en träff med min mamma, sen därefter ska allt handläggas. Ja det är väl klart till julen 2020.. Jaja.. nu måste ni hålla tummar & tår på bästa positiva resultat !

Idag så har jag fått biverkningar av medicin ökningarna och sänkningarna. SUCK ! Men det var rätt väntat eftersom vi fick ändra på alla mina mediciner på samma gång. Så jag somnade väl runt klockan nio igår kväll och vaknade vid tre tiden på dagen idag, ni förstår biverkningen va? Tråkigt ! Vi hoppas inte den håller i sig bara.
På så vis blev det att avboka Jacob passning för Mamma i helgen, så blir ingen lek med bästisen :-( För mamma kände inte att hon hade tid över för det imorgon om mamma ska hålla koll på mig osv nu kring biverkningar osv.

Så idag har dagen bestått av sömn mesta dels, men ngt sammanlagt 1-2timmars bus under mobilen min.

Jag ska inom snarast få en ny bloggdesign minsann, håll utkik ;-)
Sov gott

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad bra, att det gick så fort med intygen. Tänk om FK kunde ha bara bråkdelen av den effektiviteten, vad mycket enklare det skulle vara då. Jag fortsätter såklart hålla tummar och tår. Och hoppas att biverkningarna är av sådan art att de snart går över, så att du får må så bra det bara går!

2009-08-15 @ 12:20:31
URL: http://absolutanollpunkten.wordpress.com
Postat av: Lena

Ja det är synd att inte hela processen kan gå lika snabbt som med intygen... tur att inte alla är så sega iallafall. Tråkigt med biverkningarna, men vi får hoppas att det bara är tillfälligt och att du snart är pigg o glad igen!

2009-08-15 @ 13:43:44
Postat av: Elsie Persson

Jag håller tummarna för dig att allt skall gå bra

2009-08-15 @ 14:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0