Nu är mamma & rattar i min blogg igen..

Suttit och fixat med Mathildas pärm för assistenterna, försöker komma på så många olika lösningar mer & mer för att ge mig så lite att göra som möjligt kring arbetsledningen. Har lyckats förstå mig på ett program på datan lite mer, inte fy skam minsann! Den kan man nog även använda sig lite av vid bloggdesign.

Kände för att läsa kristianstadsbladet, och sökte upp länken om oss.
Att leva med Mathilda

Jag känner en viss panik när jag läser den, den är ju jätte bra skriven! Hon förstog verkligen allt jag sa och missuppfattade inte det lilla minsta. Jag är kanon nöjd med den verkligen.
Så jag mailade henne just och frågade om vi skulle göra en slags "uppföljning" av den, då jag tänkte på kring omsorg och sådant liknande. Ska se vad hon svarar.

Begriper inte hur man kan göra en sån jäkla skillnad på människor som barnomsorg gör !!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Det var i den artikeln jag hittade denna blogg :-)

2009-09-01 @ 07:31:39
URL: http://lantani.blogg.se/
Postat av: momo

Kommunen i ett nötskal

2009-09-01 @ 08:32:30
Postat av: Ulrica

Kristianstadskommun är ju helt dumma. Förstår inte hur man kan neka någon en dags plats bara för att man vill ha en assistent med. Det är ju inga problem när det gäller skolan sen. Det är nog bara kommunen som fått för sig något sånt dumt, för jag tror ju inte att personalen hade haft något emot om en assistent hade varit med. KNÄPPT.

Hoppas verkligen att det löser sig så att det blir en dagisplats. Det är bra med en envis mamma som står på sig o inte ger sig.

Ha det bra. Kram.

2009-09-01 @ 15:21:07
URL: http://mammatillalvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0