Många bollar i luften


Dagen idag startade jag med en dusch !
Efter bokläsningen fick jag ett stort anfall :-( Medans mamma var i tvätt stugan och dit ner har hon ingen mobil med sig, så assistent fick reda ut det själv och det gick nog bra.

Men på så vis fick inte besöket träffa mig direkt mer än sovandes.

Då jag haft hab. besök idag på morgonen.
Kollade igenom alla hjälpmedel och så.
Vi ska göra nytt ståskal iallafall och fixa lite småpill visevärse saker på hjälpmedel.

Diskuterade kring taklift med som vi gärna vill ha specifikt åt assistenterna, ska se om det går att lösa genom kooperativet på ngt vis. Annars vet i hundan hur vi ska göra !

Nu är jag på promenad med assistent i regnet, vi ska till vårdcentralen och hämta slangar och kompress till min knapp. Äntligen !

Mamma har lekt telefonist hela förmiddagen ringt hit & dit.

Just nu är där många bollar i luften kring mig från Mamma.
Det är som så att vi ansöka om fler timmar assistans eftersom även doktorn tycker jag bör få det. Så på torsdag har vi fått en tid till min doktor, där vi ska ordna och prata en massa och kolla massa. Jag behöver ett läkarintyg för ansökan om handikapps parkerings tillstånd, ett läkarintyg för söka assistans timmar, ett läkarintyg för att söka bilstöd. Sen måste vi ha psykolog utlåtande eftersom vi gav dem det gamla sist vi sökte assistans timmar.Så massa intyg hit & dit måste ordnas snarast. Så vi fick en bra tid redan på torsdag till doktorn. Då vi även ska prata om min epilepsi, den här nye jag började på förra veckan verka inte heller va till ngn hjälp SUCK !!!!

Vi ska inom snarast försöka hitta ngn form av cykel som mamma/assistent kan cykla på men samtidigt skjutsa mig.
Cykel får man köpa själv ingår inte i hjälpmedel så vi får se, det kommer röra sig upp mot en 30tusen kronor, men de e det värt. Men vi söker fond och hoppas det kan hjälpa oss lite. Då det handlar ändå om en del pengar minsann.

Så e det !

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Du verkar ha haft en rolig helg.

Hoppas ni får fler assistent timmar o att ni får lite hjälp av någon fond, så ni han köpa en cykel.

Hoppas du hade det trevligt i regnet. Tycker det är mysigt att gå i regn, så länge det inte öser ner :)

Ha en fortsatt bra dag.

Kramar från Ulrica.

2009-08-10 @ 13:43:54
URL: http://mammatillalvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0