Knappbyte

Idag direkt efter mamma hade gett mig 17.00 maten så "sa" det pang, ja min knapp gick sönder på magen.

Så blev på en gång att byta den, vilket som gick lätt och smidigt.

Sen jag fick den förra året så är detta 4:e gången som den har byts ut. Alla ggr har gått smidigt, den har gått sönder två ggr, och de andra två ggr va för att vi vill hinna byta innan den är sönder eller samlar på sig för mkt skit så den blir svår och dra ut.

 

Hur vi gör när vi byter knappen:

  1. Lägger mig på en handduk på min säng och sätter skydd för mina kläder ifall det sprutar rakt ut från magen vilket som har förekommit.
  2. Gör ordning alla saker, sätter vasselin på den nya knappen så den blir lätt att föra in.
  3. Drar ut vattnet från den gamla knappen
  4. Har den nya knappen i ena handen medans vi tar bort den andra med andra handen
  5. I samma sekund som den gamla drass ut så sätter vi in den nye med en gång lätt & smidigt
  6. Sen blir det att torka mat & magsyra från magen som sprutar ut (trots det blev knappbyte direkt efter maten idag så sprutade det knappt ngt, första gången de va så lite faktiskt)
  7. Sen är det klart :-) Så enkelt så! Men visst är det lite obehagligt att sätta in sådär rakt in i magen på sin dotter.. men inte nu längre faktiskt.. men de två första ggr va det lite tyckte jag, men nu tar vi det med en klackspark. ;-)


Kommentarer
Postat av: Emma

Oj, jag har alltid trott att det är ganska svårt att byta knapp. Men efter att jag läste det här inlägget så inser jag att det är nog inte så svårt om man får in "rätta knixet".

2009-09-10 @ 11:26:12
URL: http://emmawik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0