Roligt med minnen



Wiiii... Det gick minsann lägga bild idag på bloggen inte illa inte..
Bilden ovan är från idag..

Idag så kom ass väckte mig, jag blev duschad och vi hade läs stunden & så. Sen följde jag & ass med på promenad vid nio tiden mot Österäng för att träffa min farbror & hans sambo och mina kusiner & såklart hunden.
Vi var lite inomhus först, men ja sov mest..
Blev fika & så.
Sen blev det ut i vagnen igen, vilket jag tycker om.

Jag satt i sandlåda och kände på grus och satt och filosoferade lite, mkt skönt väder.
Och lyssnade på kusinerna och lillebror när dem flamsade rundor.

Har haft lite trycka hända med fläkten idag, det var ju perfekt nu när de var så varmt idag.
Även haft lite sitt träning & så.
Hade ju även en sorts sitt träning i sandlådan ju.



När ass gick hem för dagen fick vi ju besök av min gammelfaster Justina och hennes familj, trevligt va det.. jag satt och tjuvlyssnade på allt dem pratade om minsann ;] Medans jag satt och dreglade och lekte med Lena.

Jag har kommit i sådan period nu att glömma svälja mitt saliv, blir så ibland.
Dem dagarna får jag byta tröja miljoner ggr ju.


(ass och jag)

Har fått granulom vid min knapp nu igen, attans typiskt !!
Så mamma lapiserade det så gott hon kunde, tyvär har mamma inte så bra lapisera saker som ssk på hab har men de gick hyfsat bra ändå, det svider att lapiser usch :[
Men imorgon när jag & Mamma ska på snozel på habiliteringen ska vi passa på att kolla om ssk har tid och lapisera lite eller om vi kan få sådana saker. Vi får väl se !
Tråkigt och ha granulom, denna gången har jag en blodfylld sådan, örk !
Efter mamma hade lapiserat så gick lite av den sönder iaf för blod kom osv.

Annars har jag varit på bra humör idag, dock lite sömnig.
Ikväll så somnade jag jätte fort, men har kommit en sådan bra perioder minsann, skönt.



Imorgon kommer ass och väcker mig och är här en stund sen tar nästa ass över då den andra ass behöver gå lite tidigare, skönt att den andra då kunde hoppa in.

Sen ska jag och mamma på snozel imorgon, innan så gick alltid assarna på det med mig, men mamma beslutat sig för att vilja gå ngr ggr, då hon älskar att se mig nöjd som jag är på snozel.
Så ni kan nog förvänta er bilder från snozel imorgon.
Sen får vi vad jag och mamma ska göra därefter fram till lillebror och pappa kommer hem.



Vet ni vad, nu är det ju inte alls länge kvar tills jag fyller år !!!! JIPPI !!
Mamma hittade en bok från längesedan och läste i den..
Det stog om vilka som var på mitt 1års kalas och vad jag fick tänkte jag skulle skriva det här :]


(jag från mitt 1års kalas)

Min morfar med familj fick jag 2st body, leksak och strumpor.
Mia, Daniel & Sudden fick jag mokasiner med bamse på.
Gammel mormor och morfar fick jag byxor och en väst.
Farmor & Johanna fick jag en badstol.
Martina med barn fick jag tulpaner med pengar.
Becca & Kevin fick jag kjol och tröja.
Sara & Emil fick jag kjol och två tröjor.
Mormor fick jag klänning och hårband.
Mamma o Pappa fick jag taklampa, nike dress, adidas dress, nike strumpor.

:]
Roligt och ha sådana minnen !



Nu ska jag sova vidare så jag orkar upp imorgon biti
Godnatt

Kommentarer
Postat av: Emma

Usch, granulom är ingen höjdare direkt! Jag hatar det.. :( Har också det nu, fast det är inne i gången eller vad man ska säga så det syns inte, men jag känner att det är granulom.. Inget att göra åt, bara vänta ut :) Jag kom häromdagen på hur man ska förklara hur granulom känns.. Det är som att strö salt i ett sår ungefär. Men det gör inte ont exakt hela tiden, utan bara ibland.



Lapis är ingen höjdare. Det känns som ett myggbett man kliat så mkt på att det gör ont, sticks och svider väldigt mkt i flera dagar.. Men då inte heller exakt hela tiden, mest när man rör sig o knappen inte är still.



Jag föredrar silvernitratstickor eller vad det heter, ser ut som tändstickor.. Kan också svida ett par dagar, men gör inte lika ont som lapis.



Undrar du mer så fråga! Detta är givetvis bara hur JAG känner, inte säkert det är så för din lilla tös.. Kram!

2009-04-14 @ 09:50:11
URL: http://emmixen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0