KRAFTIGT !!! Anfall...


(jag ute på en åktur)

Hejsan mina läsare..

Jag sov ända till ett två tiden idag..
Ingen feber under hela dagen :]
Dock ont på min stackars tunga med blåsan/såret på.
Jätte ont verkligen, tur Mamma har så bra läkemedel hemma så jag får bedövning på tungan vid behov.
Även har mamma ngr läkande medel dock fungerar inga sånna så bra mot mina sår i munnen men ngn liten nytta tror vi dem gör iallafall.
Men tur vi har bedövning till mig.


(mamma & jag på promenad)

Så jag fick lite kläder på mig vid två tiden, sen följde jag med familjen ut på en promenad.
Fick ta med bedövningen för tungan gjorde fruktansvärt ont:[
Men så fort bedövningen verkade så blev jag så glad sååå !


(jag och lillebror)

Sen har dagen bestått av mys och bus med familjen på puffen framförallt.
Lillebror han har lärt sig slåss efter mig har vi kommit fram till, men det är ju inte lätt för honom han sitter ju i en väldigt svår sitts. Han tror ju att jag slås som bara den så som jag slänger med armarna, men de gör jag ju inte.
Så han tror ju det är fritt och slåss när mamma och pappa inte säger till mig.


(jag i tankarnas värld)

Fick en leksaksbil i huvudet idag :[ så mamma tog bilen från lillebror så fick han inte leka mer med den idag.
Lillebror kan va rätt dum ibland.
Men jag tycker om han ändå.


(jag)

Halv åtta ikväll fick jag mina mediciner och mat och fick lägga mig tidigare, för då kom Moster Michelle och hennes kompis Lina. Dem passat mig och lillebror ikväll när mamma & pappa varit iväg på bio.

Strax ngr minuter innan deras bio började så fick jag ett KRAFTIGT anfall, moster ringde upp mamma med en gång så att moster fick ha mamma vid sin "sida" .. Mamma hör ju på mina ljud och allt hur pass anfallet ligger till, sånt man lär sig och vänjer sig vid. Och mamma hörde hur kraftigt anfallet var och bad Moster ge mig stesolid.
Så stesolid anfall var det ikväll, det var lääääängesen jag behövde det, och inte är de positivt att jag behövde det tyvär:[
Men jätte duktiga moster som viste precis vad hon skulle göra !!!
Mamma litar på henne väldigt mkt gällande mig, mer än på många andra.


(jag & mamma)

Nu sover jag gott, tyvär med stesolid i kroppen så vi får se vad för humör jag har att erbjuda imorgon.. om jag ens vill vara vaken.. men med all förståelse om jag är deppig eller trött.

Dessa jobbiga anfall !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dem kunde åtminstone gått på rätt håll..

För övrigt har jag haft en bra dag :O)
Godnatt !

Kommentarer
Postat av: gunilla

Lilla gumman..

hoppas du fick sova i natt o inga fler anfall störde dig!!

2009-04-11 @ 09:59:03
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad skönt att ni kunde komma iväg på bio! Och vilken duktig moster Mathilda har!!! Hur gammal är hon?



Jättebra att hon fixar allt ju.. Måste kännas tryggt nu i efterhand när hon har haft ett stort anfall när hon varit där och det gått så bra ändå (det har kanske hänt innan, men ändå).



Hoppas Mathilda är pigg och vaken idag trots stesoliden och anfallet igår.. :)

Kram

2009-04-11 @ 10:53:57
URL: http://emmixen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0