Önska mig lycka till



Hej på er!
Inlägget ovan angående personlig assistent sökes ligger där överst hela tiden ett tag nu så ni inte tror att det inte kommer nya bloggar, för dem kommer fast under det inlägget:]

Idag har jag varit med assistent, vi har tvättat idag, läst bok och så har jag fått vila på balkongen i min vagn såååå skönt!
När jag hade vilat klart där så bytte mamma av mig och slumrade också där i tjugo minuter. Hon såg ut som en kräfta om kinderna när hon kom in sen, vi har ju direkt sol ljus där.
Jag har sovit långt in på dagen idag, sen fick assistent åka hem hennes son blev sjuk stackaren.
Och andra assistenten kunde inte komma så mamma fick ändra sin planer och vara med mig istället för vila ut sin förkylning.
Så eftersom jag blev pigg & vaken så gick vi ut en sväng så att jag skulle få friskluft även mamma.

Vi var idag minsann hos min gammel farmor på hennes jobb och hälsade på, jätte roligt hon blev så glad när vi kom och bjöd in massa damer från kontoret hennes :]



Bild ovan är min gammel farmor & gammel farfar en bild från oktober 2007 när Casper döptes.

Sen var vi och bokade en tid åt mamma till en kurator, en kurator hon gick hos när hon väntade mig.
Ååå va om pysslad man känt sig idag, först alla damer på gammel farmors jobb, och när vi var på ungdomsmottagningen och bokade kurator träff där så kom också massa damer och pysslade om mig:]

Sen vart vi och gick lite på kullerstenarna i stan som jag ÄLSKAR ! Jag skrattar hur mkt som helst.
Jag köpte även en ny tröja till mig en sån jacktröja, rutig med massa starka färger, riktigt vårig.
Även köpte vi en tröja till lillebror fast röd.

Träffade på morbrors tjej på stan hon satt & krängde glass där i solen



Mamma tog ett roligt foto mitt i när hon pratade hihi.

Sen har det inte hänt så mkt mera idag, mamma har ju sovit hela kvällen med.
Mamma var precis inne i mitt rum och tittade till mig, haha jag låg som Pippi Långstrump med fötterna på kudden ;]
Lyssnar på musik, pappas usb minne. Jag fick ju ny cd spelar härom dagen med usb & mp3 mkt bättre. Och tuff var designen på min cd spelare minsann.



Imorgon är det dax, doktor möte klockan: 10:00
Lite nervösitet finns och spännande. Alltid så när vi ska träffa doktorn.
Vi är glada att vi gillar henne iallafall och litar på henne.
Ingen annan doktor än hon och han från Lund får röra ngt kring Mathildas epilepsi mediciner osv, INGEN !
Dem kan möjligtvis få skriva ut antibiotika och sånna småsaker.



Nu när mamma skrev detta kom hon på att hon måste ju bränna skiva med epilepsiklippen till doktorn så hon kan få se dem, det är ju jätte bra för henne och se alla mina slags anfall då lättare för henne att göra saker & ting.



Jag kommer nog med ett relativt långt blogg inlägg imorgon om doktorbesökt kan jag tro. Mamma kommer ju ta med sig anteckningsblock att skriva lite stödord på från mötet.
Om vi hinner innan snozel så ska vi även träffa logoped och specialpedagog.

Har inte hänt på länge att jag inte har ngn morgonpersonal på en torsdag.. men imorgon händer det för Mamma vill inte ha med sig ngn assistent till doktorn. Utan hon vill hellre berätta de dem bör veta i efterhand i såfall. Vår kurator säger man ska inte "fläka" ut sig för mkt, man måste ha privatliv från assistenterna också trots att dem jobbar med mig.

Ni får sova så gott & önska mig lycka till!

Kommentarer
Postat av: Emma

Det var precis vad jag skulle göra; önska er lycka till! Ska tänka på er kl 10.00 och hålla tummarna för att det går bra & att hon inte är stressad!



Jag brukar ha assistenterna med nästan överallt, men vid sådana tillfällen får de vänta utanför. :)



Ja, det är inte lätt när små snorungar blir sjuka ;) Då är det bra att ha några stycken att välja mellan. Hoppas du hittar ngn perfekt, Mathilda! :)



Hoppas ni får en fin dag och att mamma kryar på sig :) Nu ska jag till skolan på vår filmvisning, en redovisning av filmerna vi gjort om utanförskap. Halv nio börjar den. Attans att ni skulle iväg, annars kunde ni ju kommit ;) alla är välkomna!



Kram o ha en bra dag!

2009-04-02 @ 07:25:24
URL: http://emmixen.se
Postat av: Emma

Lycka till, ska hålla tummarna! Och så ses vi kanske i morgon! Kram

2009-04-02 @ 18:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0