Proffs på sitt jobb




HEEEEJ !

Idag kom ass Sara & väckte mig, hon är minsann uppe med tuppen hon ;]
Sen så gjorde hon mig ordning så begav jag & mamma oss ut på en promenad tillsammans & därefter lunchade med papsen på hans lunch.

Idag vid tre så började nästa ass arbeta. Hon fick dock hålla sig till lite andra sysslor första tiden, då jag & mamma fick besök av våra bästisar Linda & Jacob. Med sig hade dem födelsedags presenter till mig, va glad jag blev.
Jag fick ett set med pärlor snöre och massa saker så jag kan göra egna halsband och armband jippi så skojigt !!!!
Och så fick jag ett smycke skrin när man öppnar det så dansar en ballerina och så kommer det musik, jätte fin.
Äntligen har jag ngt att förvara alla mina öronhänge i.
Mamma kom på just när jag fick det, varför mamma aldrig tänkt på köpa ngt smyckeskrin, jaja nu behöver vi inte tänka på det iallafall hihi.



Idag visade den ena assen hon var proffs på sitt arbete.
Det var lite spänt för mammas del, att ha assen här samtidigt som våra bästisar var här som är släkt till min ass.
Att det exempel då skulle bli för mkt prat från ass sida till oss och att ass skulle lägga sig i när vi umgicks.
Men det behöver vi aldrig vara oroliga över märkte vi, sååååå underbart !!!
Hon viste hur man gjorde.
Hon följde det "finnas men inte synas"
Hon var super duktig och visade verkligen.
Hon har dock bara jobbat hos oss i 1½månad så det är ett otroligt framsteg vi fick se faktiskt.

En ass:
Ska vara trevlig & hälsa när den kommer till arbetet
Lyhörd
Flexibel
Vara bra på ta egna initiativ
Punktlig
Finnas men inte synas
Förstående till familjens sits
Ha ett trevligt och bra bemötande med resterande av brukarens omgivning
Osv..


När mamma & jag var på hemmakväll idag så såg mamma att ett anfall var på väg, (det är en sak man lär sig att se)..
Mamma lyckades och förhindra detta anfall, pga den otroligt långa kön på hemmakväll så kände mamma att anfallet va verkligen inte lägligt, för mamma kände inte alls för att ge alla i kön på näsan då dem flesta runt om oss här i stan är så fruktansvärt oförskämda !!!!! Och mamma tål inte sådant länge, förut log mamma mot dem som är elaka typ.. Nu visar hon huggtänder !!

Men toppen bra att mamma lyckades att förhindra mitt anfall...
toppen!
Det är väldigt sällan det går, man måste verkligen vara mitt i rätta prick på sekunden ngnstans i anfallet för att kunna förhindra det i tid innan det bryter ut.

Hur mamma förhindrade detta:
- Ryckte mig lite i kläderna
- Viftade med mina armar
- Klappade mig på kinderna
- Blåste mig i ansiktet
- Pratade med mig (nog det absolut viktigast)


Men dessvärre så ikväll vid samma tidpunkt som alla andra kvällar så fick jag ett anfall :[

Vi har väntat på att min doktor skulle ringa idag, men vi har inte fått något samtal :[
Hoppas hon ringer imorgon så vi kan börja prata lite kring ny medicinering åtminstone.

Imorgon kommer ass och väcker mig på morgonkvisten och ska vara med mig en bit in på dagen.
Sen är det dax för Mamma att ha sitt första lönesamtal med assen när hon slutat jobba.
Spännande !
Som tur är så har mamma världens bästa kollega på MejDej, Maria.. som mamma har tagit hjälp av om hur lönesamtalen ska vara osv, så detta känner mamma sig säker på hur hon ska göra.
Men är ju ändå spänd precis som man är när man ska göra nya saker såklart.

Men nu får jag sova vidare !
SOV GOTT


Kommentarer
Postat av: momo

Momo har för sig att du fick ett smyckeskrin när du döptes ihopa med armbandet..Puss

2009-04-22 @ 11:47:23
Postat av: Emma

Wow, vilken kanonasse du har hittat! Ta tillvara på henne! Det är inte lätt att hitta sådana...



Vad bra att mamma lyckades stoppa ditt anfall så att du slapp det! Tråkigt att du fortfarande får på kvällarna, men bättre med ett än två.. Skönt det mamma berättade idag, att du hade ett av en annan typ (mamma får gärna förklara mer om det) där du inte blev så påverkad och trött!



Hoppas att läkaren ringer upp snart. Hon verkar ha fullt upp. Vi pratade ju med henne för över en vecka sedan och hon skulle kontakta min logoped, men jag stötte på logopeden idag och hon hade inte ringt.. Suck! Ge er inte. Häng på luren! Det ska vi också göra!



Jag är glad att du blev glad av att träffa mig idag. Du gav mig också välbehövlig lycka! <3

2009-04-22 @ 12:53:34
URL: http://emmixen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0