Två anfall på samma dag :[


(Jag i vagn & Ass som kör)




God kväll

Idag på morgonkvisten fick ass väcka mamma då hon var osäker på mig, och det förstog mamma mkt väl.
Det var nämligen så att på morgonen hade jag ett anfall som jag haft kanske 1-2ggr förut bara, som mamma då inte riktigt berättat så ingående om till assarna. Så ass väckte mamma för att fråga om det var ett anfall för ass misstänkte det, jätte bra att hon ändå tyckte det såg ut som det minsann för att inte kunna så mkt om epilepsi.

Mamma steg upp ur sängen fort när hon fick höra frågan "Madde kan du komma för jag tror Mathilda har ett anfall men jag vet inte", så mamma kom in till mig och jajamen jag startade morgonen med ett anfall.

Ett anfall som mamma beskriver såhär:
Jag småskakar i hela kroppen, mest i armar, lite darrande läppar...
Ser typ ut som att jag fryser JÄTTE mkt och verkligen "hoppar/darrar"..
Jag är rätt så "medveten" vid sånna här anfall dock.
Och blir inte direkt ledsen, trött eller ngt sådant efteråt, utan jag blir som vanligt oftast.
Vi kallar detta anfall för "frys skakningar" man får sätta lite namn på anfallen.

Efter förmiddags maten, så begav jag & ass oss ut jag stående i ståskalet tillsammans med mamma liten sväng först.
Det var ju fint väder, och jag gillar ju mitt ståskal, Speciellt ute.
Så nu när det är väder, så kommer det blir så gott som alltid utomhus vistelse när jag står i ståskalet !
Träffade även Emma liten sväng på stan kanske fem minuter max, men de va det värt.
Jag blev på strålandes humör såfort jag träffade henne, direkt när vi sen skiljdes åt blev jag sur !!
Måste ju betyda att jag tycker om henne:]


(jag & ass)

Efter den tidiga eftermiddags maten så begav vi oss till Andys lekland, där jag somnade bland bollarna hihi.
Hoppade lite på studsmattan med.

Sen hade mamma ju sitt första lönesamtal idag med en ass, som gick jätte bra. Så det kommer säkert nästa lönesamtal också göra. Mamma har en förmåga att oroa sig i onödan, men hon & vi är ju vana vid att möta på oturen alltid alltid alltid...

Efter lönesamtal, så hjälpte ass mamma att få mig i vagnen och så, för att sedan gick jag & mamma (hade även följe med ass som skulle på stan), vi gick till posten hämtade ut paket, det var vår present till en som fyller år i Maj hade kommit, jätte fint !!!! Hoppas du blir nöjd som kommer att få det :]

Mötte därefter upp pappa då han slutade i samma veva, vi gick tillsammans och hämtade hem lillebror på dagis.
Mamma stötte på min gamla dagisfröken, så mamma pratade lite med henne hon undrade hur jag hade det :]

Jag & Lillebror har sen tillsammans skapat en jätte fin "sak" som vi ska ge bort i födelsedags present till en som fyller år nu i April, men den är inte riktigt färdig än. Men tänkte den ska bli klar innan veckan slut iallafall så vi hinner ge bort den med ju innan vi åker till Lund.
Vi blev rätt färg glada jag & lillebror haha, speciellt lillebror som hade målafärg på hela händerna och sen klappade sig på mage och huvud hihi buse lillebror.



Idag när vi hade hämtat lillebror så gnydde han i vagnen och sträckte sig åt mitt håll, mamma och pappa körde då våra vagnar lite närmare.. och då klappade lillebror mig sen vände han sig och satt sig till rätta.
Så glad jag blev, lillebror ville klappa mig :]

Ikväll avslutade jag med ett anfall samma tid som resterande av dagarna, dock inte helt stort... mittimellan stort & mellan anfall var det.
Tråkigt..

Mamma har ikväll sett över lite kring schema inför Lund vistelsen, men imorgon får vi hembesök av logoped från Lund.
Och då antar vi att vi får veta lite mera. Så mamma kan helt bli klar med schemat imorgon vilket hon ska bli såklart..  åtminstone för första vecka i Lund, sen får hon kanske göra nästa på måndag när hon vet ännu mer hur vistelsen ser ut.. vi får se vi får se.. 

På måndag åker ju jag och mamma, inte länge kvar !
Pappa följer med oss och lämnar och hjälper oss komma till rätta.
Pappa får hjälpa oss koppla upp oss på internet mamma är inte så teknisk alltid, och så måste mamma handla dit lite mat att ha där.. typ bröd o smör o pålägg.. mamma är ju inte den som lagar mat till sig själv direkt..
Och det kommer ju va tufft för mamma att vara från pappa & lillebror.. för mig med såklart..

Men vi försöker se på de positiva men det är inte så lätt faktiskt, vi är så vana vid att alltid möta all otur som finns.. men vi får hoppas hoppas hoppas att allt blir bra !!
Det är nog bara kvällarna som är värst för mammas del.

Förresten igår upptäckte Linda att jag tog upp mina armar när man öppnar mitt bålstöd.. så mamma tänkte testa det idag och mkt riktigt jag tog upp båda armarna. Undras om det bara var så nu så där bara.. eller om det är så alltid.. mamma ska komma ihåg och kolla igen o igen o igen..

Nu ska jag sova vidare !
Hörs imorgon lilla bloggen så ska ni få veta hur det gick med logopeden som kommer imorgon och lite annat och så.

Godnatt


Kommentarer
Postat av: Jacob

Vi kommer att sakna er också när vi är i Turkiet och hela nästa vecka med =(

2009-04-23 @ 11:51:09
URL: http://jacob070527.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Hoppas du fått en bra dag o att anfallen flygt sin kos..

2009-04-23 @ 20:14:55
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0