Rullar på som på löpande band



(Bild ovan är från April 2008)

Hejsan
Idag har jag fortsatt med feber, på morgonkvisten hade jag 38.4grader.. under dagen legat runt det hela tiden.
Men så nu ikväll fick jag 39.6grader helt pang så där bara.
Så tråkigt. Jag vill inte att någon ska röra mig, vill bara vara i fred.

Mamma var helt säker på att min feber är från vaccin sprutan, men hon börjar bli tveksam nu faktiskt..
Eftersom den var "låg" nu i två dagar och nu helt plötsligt ökat.
Då brukar det leda till ngt mera gällande mig.
Vi får väl se vad jag har att bjuda på för temp imorgon och om något annat tillkommer.
Ibland händer det även att jag får hög feber kvällen innan sen dagen efter är den väck.
Men inte ofta det sker.
Under dagen idag har jag ju inte gjort så mkt, mkt vilan & bokläsning.
Däremot så har mamma lagt märke till en sak idag hos mig, jag börjat med några nya läten och mamma stolt med hela ansiktet :) varenda nytt ljud kommande från min mun så vill nästan mamma fira med tårta och allt ;)
Mamma var på möte idag med en från vårt kooperativ. Hon hjälpt oss få ihopa en bra ansökan om tillfällig utökning av timmar då vi ska vara i Lund, hoppas att kommunen nappar på det med.
Man är ju rätt van att det mesta går emot oss. inte nog med att jag ska behöva vara funktionshindrad, nej åå nej minsann.. möta hela världen runt om kring är med tufft och inte värre till och med.
Sen kom ju mamma och hon från MejDej hit och hade möte med mina assistenter också.
Kollade av checklistan som kollas en gång om året kring arbetsmiljön. Mkt bra att dem har sådan rutin.
Och om igen så sa hon från MejDej (vet inte om vi får skriva hennes förnamn) hon sa om igen att vi har sån bra ordning på allt här på denna arbetsplatsen, så kändes ju tooppen bra för mamma.. mamma blev generad och glad precis som varje gång, men är ju inte fel om mamma kan få bli det ibland. :)
Jag var också med på mötet lite och lyssnade så dem alla damerna skötte sig som dem skulle ;) hihi !
Moster Michelle har passat mig och lillebror en timma ikväll så mamma  & pappa kunde ta en promenix själva till affären :) snällt av moster ! Att passa oss monster. Och eftersom inte mamma & pappa hann diska innan affären skulle stänga från middagen, så gjorde moster det också :) Hon så hjälpsam och duktig.

Ja mer än så hade jag nog inte att förtälja er idag
Febern och anfallen rullar på som löpande band !

Nu får jag sova vidare och mamma & pappa ge mig vatten stup i minuten så febern sänks!
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0