Sjuklingen



(Bild ovan är från början av året 2006 på mig när jag har hög feber)

Goddagens !
Igår fortsatte jag på mitt spår att ha feber, fick härom dagen en blåsa/sår i munnen och nu har det blivit nästan likastort som en femtioöring, ser ut som en grop i tungan.

Igår när Mamma var på apoteket skulle hämta min mat som hon hade beställt eftersom jag inte hade så mkt kvar hemma nu.
Så får mamma till svars att Maten är tillbaka skickad till distansapoteket !!!!!!
VARFÖR?
Jo för dem tyckte det hade legat för länge på apoteket nu, trots att mamma sagt från om att vi hämtar det nästa gång, dem skulle lägga lapp och allt, men nehe !! FÖRVÅNAD MAN BLIR DÅ!!
Så oro i kroppen med en gång "vad ska jag ha för mat under påsk" apotekarien viste inte vad hon skulle säg hon fick nog tunghäfta.

Ja mamma fick snällt gå därifrån UTAN ngn mat över påsk och längre fram.
Alla på habiiteringen hade mer eller mindre "påsklov" så där fick mamma inte tag i ngn.
Mamma försökte sen med barnmottagningen på csk, en dam ringde upp oss därifrån sedan.

Hon skulle kolla lagret och den biten.
Sen ringde hon upp igen och berättade att där fanns så vi kunde låna mat utav dem,
samtidigt som hon också blev sur på apoteket och hennes ord mot dem blev " vissa skulle då inte jobba med människor" Nej hon har så rätt sååååå !!!

Som tur va fick vi mat av dem, vi får se hur länge det räcker.
Har nu skickat iväg en beställning IGEN !!!!!

Men är vi förvånade?? NÄ INTE ETT JÄDRA DUGG !
För under alla mina fyra år har mamma alltid haft ngt problem när hon hämtar mediciner och mat till mig på apoteket.. och de flesta vi känner som också är där ständigt har samma problem.
Apoteket skulle behövas göra ngt åt !!

GRRR !!!

Sen avslutades min kväll med mkt oro, troligen har jag ont i halsen eller helt enkelt på min tunga.
Feber idag har än sålänge varit väck, dock sover jag fortfarande och klockan är snart 13:00.. hoppas feber tänker hålla sig borta!

Jag hörde nys om att mamma köpte födelsedagspresenter till mig igår igen hihi.. undras vad för ngt..
Sen skvallrade lillebro att de ligger påskägg i köket med ngt i.. undras va det kan vara ;]

Min assistent som skulle jobba idag hade åkt på ngt aj aj i halsen.. så hon blev hemma idag.. den som då skulle hoppat in istället för henne kunde inte jobba pga. kunde inte ordna barnvakt.
Mer och mer kommer mamma underfull med hur timvik som vi behöver ska vara och ha och är..
Så att de kan ställa upp lättare.
Så idag fick pappa ta det på förmiddagen.
Det är så vi inte vill ha det, är en ass sjuk vill vi ha så att en annan ass hoppar in.
Och inte vill vi anställa tusen ass till så vi har massor att välja på, nej vi vill inte ha för många i vårat hem & liv.
Så hoppas vi kan hitta en ass timvik, och om inget fungerar får vi ju göra ngn form av justering, för så här kan det ju inte vara.

Det är nog bra för Mamma att gå och prata av sig kring assistansen till Maria från kooperativet då & då, precis som Maria sa. För det är mkt känslor och tankar kring sånt som mamma även arbetsledare.
Att hon lyssnar ju så bra på mamma, tänker som mamma, förstår mamma..
toppen bra är hon !



Jag sover sover sover.. ingen bra dag.. men ingen feber än som sagt..
Vi får se vad det blir av denna dagen !

Glad Påsk


Kommentarer
Postat av: *Sofie*

Krya på dig söta Mathilda!

Hade jag inte redan haft jobb hade jag kunnat hjälpa dig som timass ju, hoppas verkligen att ni får ordning på det snart och får lättare med folk som kan hoppa in när som så att ni som föräldrar inte behöver göra det.

Kram på er och Glad påsk!

2009-04-10 @ 20:33:00
URL: http://frusofie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0