Min morgonrutin


(Bilden ovan är sedan April 2008 när jag för första gången drack på jätte länge)
Ser så fint ut när jag dessutom håller den så fint.


Assistent kom och väckte mig på morgonkvisten, nu har vi bokläsning (det är en rutin varje morgon som vi har efter "morgonrutinen") Morgon rutinen innebär, att väcka, sätta mig på min duschstol/potta och ställa mig ovanför toaletten i badrummet där jag sitter ett bra tag, liten stund undertiden blir jag avtvättade, insmörjd med mjukgörande, får frisyren fixad. Efter pottan blir jag torkade givetvis, och påklädd med blöja & kläder. Därefter sätter jag mig i min matstol och så går jag & assistent tillsammans och fixar medicinerna & maten som jag ska ha klockan 8:00, själva morgonrutinen började klockan 7:00. Efter medicinerna diskar vi det vi använde, därefter har vi då bokläsning på min gröna puff i min "Svarta hörna" i rummet, vi sitter alltid likadant tillsammans så det ska lättast kännas igen från min sida vad det är som händer. Vi läser då boken i 30minuter samtidigt myser jag med min ena filt, alltid samma filt.

Ja nu fick ni veta det :]

Om en stund börjar Assistent klä mig, för sen ska vi bege oss till röntgen för att röntga min höft.
Sen resterande av dagen så är ju Assistent med mig, får se vad vi ska hitta på.
Men ni lär ju märka sen ikväll när mamma/författaren kommit hem varjefall hur dagen sett ut.
Antagligen blir det att jag följer med och leker med kusinerna !
Vi får se!

Men nu så ska vi fixa till oss här hemma för att sedan bege oss iväg i det vackra vår vädret.
Måtte vårvädret hålla i sig minsann!

Tips på var jag kan hitta en vårjacka ??
Och en tunn mössa??
Då jag måtte ha mössa om det blåser annars lätt för öroninflamation ju.

Ha en trevlig solig dag
KRAM FRÅN LILLA MIG

Kommentarer
Postat av: gunilla

Hejsan

Tycker Lindex har fina kläder till flickor

www.sweetnet.se finns urgulliga mössor

hoppas du hittat något fint..

ha en bra dag i solen

kram

2009-04-03 @ 10:06:55
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/
Postat av: Natasja

De har jättefina vårjackor på Mix tycker jag. :)

Eller Polarn (om din mamma vill lägga så mycket på en vårjacka).

Izabelle älskar sin rosa från Polarn och den hade nog varit fin på dig med. :)

Nu måste jag diska, men hoppas din dag varit rolig och att du varit ute mycket i det fina vädret idag! :)

Kram

2009-04-03 @ 19:53:03
Postat av: mathilda

mamma har kollat polarn och mix men hittade inget av intresse:(

2009-04-03 @ 20:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0