En väldigt dålig fredag hade jag !


(bild tagen av min mamma)


Heeej !
En liten blogg från gårdagen tänkte jag som inte alls såg bra ut för mig tyvär.
Dagen bestog utav att kräka kräka kräka kräka FLODER !
Jaa jag har sånna kräkdagar ibland ju, sååå tradigt.
Så jag kräkte massor med gånger ordentligt med kräk.

Så blev ingen mat för min del under hela dagen, då jag började kräka redan på morgonen.
Och ass provade ju ge mig mat, men nepp det kom upp igen.
Så det blev ingen mat.
Senare på dagen fick jag minsann behålla 20ml vatten, super bra !
Så ännu senare blev det vätskeersättning och fick även behålla det, kanon !!!
Men som sagt blev ingen mat, så jag fick inte alls i mig så mkt som jag egentligen behövde.
Men eftersom det bara som tur va va igår, så klarade det sig.
Om det hade fortsätt idag hade det blivit åka till sjukhuset och ha dropp i blodet istället.
Och det vill jag ju helst slippa.

Så massa med sovstunder och kräk blev det igår !

Senare på kvällen klockan 22 fick jag ett GIGANTISKT anfall, men jag hade tur att det släppte rätt så fort SKÖNT !! Självaste krampen var gigantisk förutom då tiden.. men om ett anfall är gigantisk så kan det också va väldigt dåligt såklart trots att tiden inte är så lång, man får se det från olika synvinklar kan man väl kalla det. Svårt och förklara.

Ngt som pressade min mamma och gjorde henne deprimerad & jätte ledsen som gjorde att hon minsann gick och la sig trots hon inte var på det viset trött var att klockan 24 så fick jag yttligare ett stort anfall :( Alltså två anfall under två timmar INTE bra !!!!
Sen somnade jag och sov gott, så skönt va ju det iallafall.
Bättre att påverkningen blir trötthet oftast, så det inte blir oroligheter ju.

Mmm så såg dagen ut igår !

Inte så rolig med andra ord..

Kommentarer
Postat av: Natasja

Nämen fy och blä vilken jäkla fredag du hade! :(

Anfallen låter ju mindre roliga och trist med 2 st på så kort tid.



Ha så trevligt i Lund nu och glöm inte uppdatera oss om hur det går för dig.



Kram

2009-04-25 @ 23:29:29
Postat av: Emma

Usch vilken tuff fredag, gumman! Blev lite ledsen direkt din mamma sa att du var kräkig, det är ju så jobbigt.. Och jag vet hur trött man blir när man enbart får i sig vätskeersättning.. Dropp är heller ingen höjdare! :(



Tur att du slutade kräkas sen. Det där med anfallen var ännu jobbigare att höra, jag förstod på din mamma att det inte var alls bra (det är det ju aldrig - men värre än vanligt) och jag gick också och la mig lite halvledsen.



Jag vill dig så väl, Mathilda. Du är en underbar kämpe, jag är så glad att jag lärde känna er! Du och din mamma är mina idoler! Hoppas att vi alltid håller kontakten - vad som än händer! <3

2009-04-26 @ 16:31:46
URL: http://emmixen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0