Habmöten

Idag har Ellen lämnat mig på dagis för första gången ! Och det va första gången på flera veckor som jag var på dagis och det var jätte skoj jag har varit glad heeeela dagen, jag är så duktig ju =)

När jag var på dagis så var mamma och Ellen på habmöten hela förmiddagen. Först hos dietist och ssk där dem fick massa slangar till min knapp och alla möjliga olika sprutor och en extra knapp hem ifall min behöver bytas osv.
Pratade ltie angående min matning osv och så med. Tyvär är det oro kring min längd på kroppen, så det ska börja prioteras i januari när allt kommer igång igen efter julafton. Är ju inget bra om man inte växer. Och så har hon ju gått ner i vikt sen Oktober till då vi var i Lund hela två kilo.

Sen efter vi träffat dietist och ssk så gick vi på nästa rum på hab och träffa special pedagog "min lena" =) och ann-sofie logoped. Där inne pratades det i två timmar minsann träsmak i stjärten hade mamma o ellen sen ;)
Bland annat om förskola,anfall,assistent,mat osv... Kom fram till en del tror jag!
Dem säger alltid att det inte är lönt att dem kommer med förslag på saker o ting för mamma har redan kommit på allt hahaha min mamma är minsann bäst ;) Pratade lite även om hjälpmedel osv.

Efter jul så kommer det komma igång saker igen Äntligen... varit lugnt nu ett tag med allt ju vid operationen och så.
Operationen har ju varit en priotet.

Undras om jag vaknat... vänta lite...

Javisst var jag vaken jag tog mig en sång och lite klapp =)

Sudd var o hälsade på mig idag jag fick en klapp, jag fick cd skivor med massa bra musik precis vad jag önskade mig av honom ju =) Perfekt för jag älska ju musik ! Är ju inte de lättaste o handla till mig kanske.. dockor och sådant är ju ganska meningslöst..

Mamma har byggt ut min rallybana idag och det va mkt roligare och köra nu ju... mkt mer upplevelser och stimulans. Så nu mera kör jag lite sväng i mitt rum och lite i köket och ända bort till yttedörren i hallen =) Super skojigt ! Och märker mamma att jag blir bättre o bättre på att förstå var jag är om man säger som så så lova hon bygga ut den ännu mera.

Vad jag längtar till mamma ska göra om mitt rum =) jag tror allt att hon kommer tjuv starta väldigt snarast om jag känner henne rätt för hon kan inte hejda sig hihi. Men det är bara skoj tycker jag att hon vill göra det.

På hab tycker dem att mamma är bra som vill göra så mkt för mig hela tiden och vill jag ska ha allt hela tiden så dem sa till mamma idag att lugna ner sig lite så hon inte traskar in i väggen. Men det är ju detta som är mammas intresse att fixa för mig och så=) men mkt omtänksamma är dem på hab därför gillar vi dem så skarpt !

I veckan kommer Magnus(mekanikern på hab) och Lotta (arbetsterpeuten) och lämna MASSVIS med saker till mig bland annat sufflett på tvilling vagnen som vi dock nästan aldrig använder. Och så ska han vända på min sits på min vagn, och så ska jag få ny toa/duschstol och så ska jag få hem min trekantstol igen och så ska ja få resonans(stavas) plattan ja de va säkert nåt mer haha. Och så ska vi ju till min dr i veckan var längesen vi var där, så redan imorgon ska mamma sätta sig ner skriva ner frågor och så så man inte glömmer ngr när man väl träffar henne. Ja dem som kommer och lämnar saker ska även lämna tryck knapp oxo =)

I början på Januari när alla helger är över här så ska vi på möten en hel förmiddag först (habmöten) först lena o ann-sofieska vi prata kommunikation och datalek osv. Sen ssk o dietist ska vi oprata om kanske byta ut maten(men bara kanske) för ja vet faktiskt inte varförför hon satt själv och sa att den jag har kan man ha tills man är rätt gammal osv så själv kan ja tycka att de onödigt byta ngt som funka så bra. Och så ska vi börja prata mer om min längd varför jag är kort osv.. och så ska mamma för första gången byta vattnet i kuffen på knappen på mig. I mars månad ska mamma första gången byta hela knappen på mig oxo.

Så är det med det, nu vill mamma tydligen blogga på sin blogg igen.. hmm.. nu somna ja om igen hejdå

Kommentarer
Postat av: Mia

JAg som träffar dig ytterst sällan märkte oxå idag att du verkar vara mer medveten om din omgivning. Och att du har blivit så stadig o stark i din rygg !! Kram

2008-12-16 @ 00:03:16
URL: http://hoppetussa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0