SÖK

Helgen som var, så vart vi och åkte pulka på Lerjevallen.
Trots vi stog utan assistans, så till slut bestämde sig mamma & pappa att det skulle inte stoppa dem denna dag!
Så vi for iväg till Lerjevallen, blev ju såklart lite pressande för mamma & pappa, men det gick bra.
Jag älskade att åka pulka, Fick åka nedför en backe med tsm med pappa.. rörde inte en min... jag tror det är roligast att åka på planmark när jag kan sitta själv faktiskt ;)



Att åka på backar är överskattat för mig ;) hihihi...
Här på bilden nedan sitter jag och lillasyster, kakmonstret själv.


Denna dag var den längsta stunden Essa varit hemma själv. Och hon gjorde det jätte bra, mamma hade glömt ta undan pappas skor, men när vi kom hem stog dem precis på samma ställe och såg likadana ut som när vi åkte hemifrån :-) När vi kom hem så kom Essa springandes med sitt ben i mun och blev överlycklig att vi kom hem. Vi fick ju såklart noncharlera henne lite, då det annars blir stress för henne ju. Men sen när hon lugnat ner sig fick hon massor av beröm över en duktig dag. Vi hade faktiskt förväntat oss att hon skulle kissa inne under den långa stunden, men inte en droppe :-) men däremot en hel flod ute sedan.

Tokiga lillebror!



Men lillebror är så duktig, han tar efter mamma jääääätte mkt angående Essa.
Och Essa lyssnar jätte bra på honom också, roligt är de när man hör hur han säger "NEJ" i en arg röst, och när hon exempelvis släpper kanske en strumpa som är hans så säger han "DUKTIG" med harmonisk och söt röst :-)
Och ibland kommer han och frågar "mamma ska vi inte träna Essa?"

:-) Roligt glädjande att det går så bra med vår fina fyrbenta familjemedlem.

Blixten tycker inte om när Essa är för närgången, så han ger henne en o annan lusing.. och de begriper Essa bara ibland men ibland tror hon det är bus på gång hihi.
Micky däremot älskar Essa, de pussas & luktar på varann :-)
Blixten och Micky=våra katter

Favoritsysslan för Essa just nu är nog SÖK :-) Ja det är kul att både hitta köttbullar & korvar hihi.
Fröken Essa lyssnar jätte bra hemma i vår miljö nu och nu trappas det upp lite att det ska bli mer o mer ute och hemma hos andra. Ta det lugnt framåt och inte trappa förbi ngt steg :-)

Har förresten valt att inte skriva allt för mkt privatliv här om mig mera, därav dålig uppdatering.
Men jag mår prima & ska till skolan imorgon (sover som en stock just nu).
Helt otroligt.. snart redan dags för mamma att planera in assar semester o sånt... helt otroligt.. hinner året ens börja???

Glöm det där.... jag sover nu mera inte som en stock längre, sjöng just en truddelutt i min säng ;)
Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0