Assistans sökande

Ja det ligger ju en annons ute nu på Arbetsförmedlingen att jag söker fler personliga assistenter, och mamma har att göra kan ni tro. MASSOR med ansökningar har kommit in. Det blev likadan som innan vi har bara ändrat något litet och lagt till lite på den.

Såhär ser den ut:

Jag är en tjej på 5 år med grav utvecklingsstörning och epilepsi. Jag är oftast en glad och aktiv ”busunge”.
Jag behöver hjälp med det mesta; mat, kläder, toalettbesök och dylikt. Behöver också hjälp med lek, sysselsättning och träning. Det är viktigt att jag får en strukturerad tillvaro med visuellt stöd för att kunna fungera.
Du måste ha ansvarskänsla, vara tålmodig och ha stor respekt för den personliga integriteten. Du ska vara trygg i dig själv, flexibel, lugn, ärlig, positiv, uppriktig och punktlig.

Som assistent kommer du att arbeta med mig i mitt hem. Det är viktigt att du kan fungera med övriga familjen som består av mamma, pappa, lillebror och hund. Hundvan är ett måste.
Erfarenhet och utbildning inom området är en merit. Störst vikt läggs vid personlig lämplighet. Det är också viktigt att du har en vilja att fortbilda dig inom området. Du måste vara rökfri. Erfarenhet av läkemedelshantering är ett plus.
Vi söker nu 1 -2 personer som vill jobba ca 10 - 15 tim/v och som även kan hoppa in vid behov.

Jag vill att du är kvinna och över 25 år. Det är bra om du bor i centrala Kristianstad. Du får inte vara allergisk mot djur.

Ansökan ska innehålla personligt brev, meritförteckning, referenser och ev. lönekrav. Före erbjudande om anställning måste utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.



Nå vad tycker ni? Såklart har ju Maria på mejdej hjälpt oss med denna. Mamma & Maria gör sånt tillsammans. Men den blev jätte bra.

Kommentarer
Postat av: Anette la Fleur

Ja, Mathilda annonsen ser jättebra ut, får hoppas att nån bland alla ansökningarna kan fungera fint tillsammans med dig och familjen.

Kramis

2010-01-14 @ 23:11:16
Postat av: Emma

Det ser ju KANON ut, jag gissar på att du kommer få MÅNGA som vill jobba med dig. Det hade då jag velat, men jag bor så långt bort från dig.



Kram

2010-01-16 @ 12:16:28
URL: http://emmawik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0