Jag KAN

Trädgården börjar verkligen komma i form här hemma, kan nog kanske bli klart denna veckan om vi har tur. Om mamma har fått för sig rätt vill säga ;) Idag har dem lagt makadam (packsand) och kört med paddan.
I badrummet har de också kommit en bit, ha limmat dit tätskikten idag och satt upp handdukstorken på annan vägg där inne. Längtar så tills det är klart!



Lekt med lillebror lite idag som jag brukar då & då, roligt när lillebror leker med mig mer & mer. Det tycker jag om! Är glad över mina assistenter i det fallet också att dem förstår att jag såklart måste få leka med min bror. Tyvär är det inte självklart i alla familjer runt omkring i landet, sorgligt det för så ska det verkligen inte vara!
Klart jag ska få leka med min bror precis när jag eller han vill!

När jag satt och lekte framför min spegel ikväll så kom ju både mamma och lillebror in och ville vara med. Mamma kan dock inte sitta på golvet så mycket, för då får hon problem att ta sig upp ;) Tjockis hihi! Men hon tog foton på mig och traggade en massa som vanligt..



Jag har blivit en mycket duktig flicka på att sitta, efter många års träning så har det gett bättre & bättre resultat!



Som ni ser, så jag kan ju faktiskt sitta själv nu.. jag är stabil i kroppen till det och klarar det perfekt!
Dock kan jag aldrig sitta ensam på golvet, för rätt som det är får jag för mig att kolla så någon är bakom mig så då slänger jag mig rakt bak och hoppas på landa på någon annan. Vilket jag alltid gör såklart :)
För övrig så KAN JAG sitta upp själv utan stöd!



Lillebror lekte nog bebis i min famn hihi, han la sig i mitt knä.. han måste väl ändå förstå han är lite för stor att vara i mitt knä hihi.. han har ju nästan vuxit om mig. Men jag ogillar inte det, utan blir ju glad & skrattar när han håller igång! Gäller också att man inte plockar bort lillebror för mig för än jag säger till att det är jobbigt eller liknande, för säga ifrån det kan jag banemej!
Men när lillebror ändå låg där med rumpan i vädret så kunde ja ju passa på och ge han pisk på rumpan hihi... han är ju trots allt inte rädd om mina saker alltid, så det behövde han ;)



Sen kittlade han mig och jag kittlade han :)
Älskar min lillebror!!! Snart blir lillebror storebror, och jag blir ju stora syster för andra gången och sista ;)





Visst är jag duktig?!


Nu ska jag ta mig en blund, sov gott allihop


Kommentarer
Postat av: solan

matilda det märks att du har tränat på att sitta.fortsätt så.

2010-08-11 @ 12:39:27
Postat av: J o h a n n a

Jag brukar läsa din blogg, men detta inlägget var ngt speiellt. Jag blev varm i hjärtat, satt och log för mig själv & kände mig stolt som en tupp. Det bästa inlägget ever! Gjorde mig jätteglad! Du är bäst Mathilda

2010-08-11 @ 14:08:54
URL: http://ioana.blogg.se/
Postat av: Natasja

Sicken superduktig tjej du är!! Sitta själv är stort!! Sen om du kastar dig bakåt ibland, ja vem bryr sig, bara någon sitter där o tar emot. :p

Jag tycker du är superduktig! Du få säga till mamsen att ändra utvecklingsnivån lite åt dig, för du gör ju superframsteg! :) men förstår att det är väldigt upp o ner med allt sånt om vad som är vad i ålder i utveckling, inte lätt att mäta alls..

Men superduktig är du!

Fortsätt kämpa så kommer det fler framsteg, det är jag säker på för en sån tjej som dig ger sig inte!

2010-08-11 @ 20:51:49
URL: http://speciellabarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0