Assistansen

Denna morgonen va hestiskt!

Inatt så var en av mina personliga assistenter på akuten (inga namn nämns). Så den blev sjukskriven men ringde inte för än just precis när arbets passet började till den andra assistenten. Så blev stress hit & dit. Lite för sent att ringa, vi anser att man ringer så fort man vet man inte ska jobba. Så det blev stress i Mathildas närvaro, ingen morgonrutin osv. Vi får se hur Mathildas dag kommer att sluta. Inga rutiner blev ju följda nu på morgonen, för det gick inte.. för det helt klart viktigaste var att få i Mathilda medicinerna i tid.

 

Assistenten som hoppade in imorse beteede sig SUPER! Stressade verkligen sig iväg för att komma & jobba.

Nu är det under kontrol igen, och ena assistenten är sjukskriven. Så helt plötsligt har jag fått himla bråttom att få tag på en timvikarie!! Ge mig tips om ni vet ngr ni skulle kunna rekomendera, rekomendera nu inte bara för det är en "bästa vän" som är arbetslös, rekomendera för att ni vet att de skulle kunna gå bra ihop med mig och min mamma framförallt.

 

Nu ska jag sova vidare vid bokläsningen, då jag sjungt för mamma hela natten så hon har inte fått en blund på hela natten så gott som. Istället somnade hon tidigt tidigt imorse som på så vis gett henne en rätt jobbig dag nu tyvär. Eftersom dagen började som den gjrode också.

 

Hejdå


Kommentarer
Postat av: Natasja

Åh jag hade gärna varit timvikarie om det inte vore för att jag har mina 2 barn.. Blir ju ingen bra vikarie om man inte kan jobba när som typ.. :(



Hoppas så du hittar någon, och visst man ringer så fort man vet att man inte kan jobba, om det så är mitt i natten för det är viktigt ju för Mathilda som du skriver att få i sig medicinerna vid rätt tid och att rutiner följs så som de ska.

Hoppas dagen varit bra ändå.

Kram

2009-09-11 @ 17:31:06
URL: http://regnbagsungar.pointblog.se
Postat av: Jessica

Jobbigt när dagen börjar med strul, tur att det löste sig med ass iaf. Och hoppas ni hittar en riktigt bra timvikarie snart!



(Tror att mina uppgifter för kommentaren i inlägget ovan försvann påvägen, men det var jag som skrev iaf)

2009-09-14 @ 21:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0