Mamma & Pappa med STORT leende!!


Med två brev på posten så skapades det två stora leende på mina föräldrar idag! Som dem alltid får jobba, kämpa & slita för jag ska ha allt osv. Och ÄNTLIGEN...

För idag fick mamma & pappa en super bra "julklapp" av postgubben.
Två brev, två brev som kom från Försäkringskassan.
Beslut som hade tagets igår, och redan idag fick mamma & pappa hem besluten.
Allt har gått otroligt fort denna gången vi varit i kontakt med FK, otroligt & lyckligt.

Vårdbidrag:
Har de nu ökat upp i merkostnader, dem godkände det mesta av vad mamma hade skrivit ner. Men vårdbidraget har gått upp så pass bra så det har blivit skattefritt :-) Så från & med December ramlar det in mer vårdbidrag för lilla mig.

Assistansen:
Blev ruskigt chockade & överlyckliga över det vi lyckats få!! Vi har i dagens läge 81timmar i veckan, nu har jag 124timmar & 50minuter!! :-) JIPPI !! Dessa 124tim är gällande från Juli 2009.. !

Detta var verkligen ett roligt besked för oss, och vi tar det som en julklapp från FK att dem kan va snälla så här vid jul ;-)

Roligt roligt!!!

Eller va säger ni??!!!

Så nu ska vi fylla i tidraporter på papsen från Juli månad, för från Juli månad har han med andra ord haft heltid hos mig. Mamma fylla i Juli Augusti September Oktober och ja även November.. Fick mamma massa å göra ;-) Får väl välkomna henne tillbaka nu när hon börjar piggna till sig hihi...


Så så e det, det va sådan julklapp vi fått idag.. för er som va så nyfikna hihihih...



Kommentarer
Postat av: Anette la Fleur

Oj då, vad glad jag blir Mathilda, jag gläds med dig och dina föräldrar. Jag håller med mamma om att bättre julklapp kan man inte få. Så som ni har kämpat.

Kramis

2009-11-26 @ 23:06:26
Postat av: momo

wow kanon finns inte ord för hur glad momo blev :-D

2009-11-26 @ 23:22:46
Postat av: Ulrica

Gud vad roligt med besluten från försäkringskassan. Är verkligen glad för er skull. En bättre julklapp kunde ni inte ha fått.



Hoppas du får en bra dag i morgon med gos med din mamma.

Kram på dig.

2009-11-27 @ 00:11:17
URL: http://mammatillalvin.blogg.se/
Postat av: Anna Svensson Crona

Först bara gapar jag! Har Axel haft fler timmar än du Mathilda???? Helt knäppt ju! Men nu vilken toppen julklapp! Det är verkligen den bästa man kan få!



o du se till din mamma att hon ska krya på sig!



Anna o Axel

2009-11-27 @ 08:26:12
Postat av: Malin

Oj vad glad jag blev att höra att fk skötte sig så bra denna gången :-) kram på er

2009-11-27 @ 20:14:20
URL: http://lantani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0