Lillebror skällde på mig !



Natten till idag så sjöng jag och dansade i sängen rätt så mkt.
Först förra veckan gav min nya medicin mig biverkning att vara extra trött nu har det övergått till hyperaktivitet.

Lillebror & Pappa sov också hos oss i Lund natten till idag, jätte mysigt.

Idag så blev det inget bad, mamma vågade inte hålla mig i badet så trött som hon var efter nattens sång av mig.
Istället blev det prat med barnsköterskan och psykolog och logopeder.
Vi beslutade saker med logopeden.
Vi berättade att jag tar droppar i mun innan varje måltid, dem blev glada:) Roligt att jag vill och sväljer ju.

Logopeden hade en terori kring varför jag inte äter.
Terorin är den att eftersom jag hade dem fruktansvärt stora mandlarna år 2007 och mamma fick tvinga i mig mat trots det eftersom läkare på csk inte lyssnade på mamma att dem var för stora. Under ungefär ngr månaders tid.
Så eftersom jag hade dem så kan de va så att jag skapade mig ett annat sätt en annan metod för att kunna svälja så gott jag kunde. Efter det så har jag väl antagligen blivit rädd plus då att det jag skapade mig under den långa tiden när jag svalde samband med trångt i halsen att det inte funkar nu när dem är borta. Att min egna metod med sväljandet inte funkar då. Så att jag behöver lära mig om på nytt. Logoped tycker inte det finns ngt direkt tecken på att jag sväljer fel så vi hoppas på hennes terori stämmer och att den förbättras.

Mamma & Pappa har valt att utföra en undersökning på mig, vi har fått tid till det nästa vecka i Lund där vi befinner oss på BRH, att utföra undersökningen FUS. Mer om det skriver jag i ett annat blogg inlägg här efter.
Det kan nog gå rätt bra den undersökning om inget annat får vi hoppas.
Den ska man iallafall se om där är ngr tecken på jag sväljer fel eller ej. Ser man då ngt misstänksamt så blir de då antagligen sväljröntgen i Malmö, kan mamma tänka sig iallafall.

Det var skönt för mamma & pappa prata av sig på förmiddagen dem är så härliga !
Dem lyssnar och det känns så skönt.

Sen blev det en timme på snozel idag där jag somnade minsann hihi.


Min pappa <3


Och så blev det faktiskt lite tidigare hemgång denna veckan för vår del, så vi åkte hem därefter idag med tåget.
Skulle egentligen åka hem på permis på fredag.
Vi ska tillbaka till BRH på måndag igen.
Blev lite mkt för mamma där nere att ta in allt om mig .. så kände att det behövdes en paus.
Och dem är så flexibla där och förstog oss såklart.
Sen var där lite andra anledningar också.



Har busat med lillebror.
Han var lite busig mot mig minsann hihi.
Han gav mig sin napp, sen tog han den snabbt igen och "skällde" på mig han sa NEJ.
Haha han harmade nog mamma & pappa ;)



Han dammade min stol minsann idag jag blev också lite dammad :) inte helt fel !
Han är så rolig, jag älskar att vara med honom.

Mkt nytt att ta en nystart med mig om snarast.
Mamma ska börja tänka lite och skriva ner lite olika ting som Mamma kommit underfull med nu när vi varit i Lund ju.
Blir nock bra.

Ikväll avslutade jag tyvär med ett stort anfall och bet mig rejält i munnen så de kom massa blod :(

Nu ska jag sova vidare, imorgon kommer ass och väcker mig.
Haft fritt från assarna idag.

GODNATT

Kommentarer
Postat av: Emma

Du får gå igenom jättemycket, men hoppas att dem kan få bort din rädsla för att äta så att du vågar smaka allt gott igen! Kusinerna hälsar! Kram

2009-05-07 @ 09:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0