Mamma berättar lite



Mathilda väntade jag tills 8 dagar över beräknat födelse datum.
Kommer så roligt ihåg den kvällen, när jag och Jimmie och svägerska Zarah satt och spelade alfapet i köket när vi bodde i Rinkaby. Helt plötsligt så kändes det nertill som en ballong sprack haha skit rolig känsla skit fräck. Men så fort jag ställde mig upp så rann det jag jävrari det, satt mig ner igen för ja blev juh chockad haha.. och reste mig igen och det rann som tusan. Jag for in på dasset och rann av mig lite där inne hehe, medans Zarah o Jimmie mer eller mindre stog och hyperventilerade i köket hahahahaha !! Dem betedde sej som om de va dem som skulle föda hihi.

Iallafall så beställde vi "taxi" Mamma o Fredric o ngn till kom, Fredric va duktig nervös haha fast mest över sitt säte i bilen ifall jag skulle rinna mera hihi. Jag o Mamma var nog lugnast under hela bilresan =)

Kom in på förlossningen kvart i tio på kvällen och klockan sex på morgon kom min lilla prinsessa ut helt bra och inga komplikationer under födslen helt underbart !
Hon var 46cm kort och vägde 2975gram.
En söt liten docka <3 Precis en sådan jag hade önskat mig sedan jag va själv liten har ja alltid velat ha en docka som skulle heta Mathilda och en sådan fick jag =)

Vi åkte hem 1 eller 2 dagar senare från BB.
Allt va så bra med min lillkicka hon gick upp i vikt som hon skulle och så.



Men så när Mathilda var cirka 1-2veckor gammal började vi ringa sjukvårdsupplysningen tusen ggr hela tiden för Mathilda hade "ryck" som vi kallade det. Dem påstog både de ena o andra att hon frös körde dem mest med.

Iallafall efter många ggr så fick vi en tid till en dr på barnavd i Kristianstad
Han satt en diagnos på Mathilda genom att klämma på hennes mage lite och kolla lite reflexer osv och satt diagnosen ivrig !! Som förälder blir man ju bara glad och åker hem.

MEN , mer o mer kom dessa ryck o de såg hemskare o hemskare ut..
Vi sökte sjukvård och blev till slut inlagda.

Miljontals blodprover, urinprover, lumbalpunktioner, magnetröntgen, ekg, eeg och listan den fortsätter.. så fann dem inte ett enda fel på vår lilla dam ! Efter om o länge fick dem titt som tätt se ett o annat ryck när vi låg inne men inte mer sa dem för det. De togs prover på prover på prover man tyckte nästan att blodet skulle ta slut.. verkade så.. dem tömde ju henne verkligen på allt blod, urin och ryggmärgsvätska o allt !

Efter länge så blev vi inlagda på barnintensiven ...


FORTSÄTTNING FÖLJER SNARAST..
(Kommer att  fortsätta i samma inlägg här nedtill)

Kommentarer
Postat av: Zarah

Ja det glömmer jag då aldrig hahahahah

2009-01-04 @ 23:36:01
Postat av: catta

hejsan!! allt bra med er?? så fin du blev i ditt nagelack matilda.. tilda blir ju avundsjuk.. vill ju med ha de så.. kram kram

2009-01-05 @ 10:14:23
URL: http://famlundqvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0