Jag ståendes i ståskal



Här har ni lilla mig i mitt omtalade ståskal :O)
Här trivs jag oftast hitentills MKT bra.

Hur detta fungerar ?
Jag måste ha ett par speciella skor på mina fötter som måste sitta ordentligt på med hälen där den ska vara och dem måste va relativt hårt spända runt min fot. Sedan läggs en huvudkudde på golvet och skalet oxo, sen läggs jag i ståskalet och huvudet på kudden. Man får knäppa fast två spännen till fötterna och fyra till benen och två till höften och ett stort spänne för bröstet & magen, man måste spänna realtivt hårt för att det ska göra sin funktion så jag inte står och hänger där som en vante. Sen ställs jag upp och får stå i ståställningen.

Varför står jag i sådant ?
För att jag ska komma upp och se mig om kring, komma till den nivån som jag egentligen skulle ha varit på om jag hade kunnat stå själv. Belasta min höft och ben och hela kroppen. Känna trycket med mina fötter att jag står på dem.
Träning för hela kroppen så gott som.

Många i min omgivning vet att jag kan ligga ut med benen hur som helst jag är "För vig" om man säger så. Och på så vis hjälper ståskalet till där med genom att belasta höften.

Det är verkligen perfekt träning för min nacke som alltid varit lite ostabil men blivit betydligt bättre på senaste.

Vad jag kan göra när jag står ?
Jag kan göra så mkt såå, se på filmer, bara vara, rita o pyssla o måla, trycka hända, spegla mig jag kan även "ut & gå" men bara vid bra väder (Tror jag) eftersom skorna jag har på mig när jag står är sandaler. Men just nu när jag skrev detta kom mamma på att kolla höjden på de skorna och mina ytteskor,, ifall det kan funka med dem oxo.. ska vi ta en titt om imorgon minsann !

Mm nu vet ni lite om mig & mitt ståskal :O)
Det är nog den viktigaste träningen för min kropp faktiskt !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0