GÅSTOL EN LÅNG STUND


Idag så har det blivit storstädning här hemma för familjens del, själv så fick jag ju titta på. Men hjälpte mamma rensa bland mina saker i min röda hylla.

 

Har rensat som bara den på min röda hylla nu i rummet! Kommer säkert göra en rensning till innan vi flyttar sen. Måste köpa in lite nya små saker till mig att leka med när jag ligger på golvet eller sitter på golvet. Saker som givetvis är anpassat för mig.

 

 

De andra två ggr som jag stått i gåstolen har jag max stått tio minuter, för jag blivit rätt missnöjd. Det är ju ovant för mig att stå i den. Den andra gåstolen jag hade satt man i en säck typ. Nog lite bekvämare för en bekväm tjej ;-)

 

 

Men så idag hände ett framsteg, jag stog i min gåstol typ en 1½timme... gör om det om ni kan ;-) Det va jätte skoj att stå i den idag så länge jag fick sutta på min napp så va det helt okej! Jag förflyttade mig bakåt lite, och ngt framåt.. inga steg eller så.. men ja jag rörde på mina ben och kropp så hände det så :-) Duktig!!! Guldstjärnor!!!!

 

 

Teddy tyckte det va jätte spännande att jag stog i gåstolen, jag fick massvis med pussar och det tycker jag om! Tur teddy inte är sån hund som äter andras hundars bajs och sånt ute, tur för mig det ;-)

Men så jag blev lite bannad på han när han la sig framför gåstolen, då kom ju inte jag någon vart när den klumpen hade platsat sig.. Jaja.. han är så gosig mot mig ändån.. han skojade nog bara med mig lite.

 

 

Lillebror tyckte det också var spännande att stora syster stog på fötterna i gåstolen :-) Så han gjorde mig sällskap!

 

Mamma duschade mig idag, jag luktade bara lax efter måltiden idag hahaha! Örk! Luktar inte gott. Tur mamma inte köpte så många burkar av laxen för den var jag inte så förtjust i.

 

Mamma har skrivit matsedel till assistenterna för denna veckan om vad jag ska äta om dagarna. Lättast så!

 

Nu sover jag! Imorgon biti kommer Anette, detta är sista veckan Anette jobbar hos mig detta året. För sen har hon semester resten av året. Men jag börjar den 1 januari med att hon kommer till mig och jobbar hihi. Patricia ska jobba på Anette's semester, kommer säkert gå så bra så!

 

Godnatt

 

Bjuder på lite bilder här i bloggen från denna  kvällen när jag stog i gåstolen så länge:-)


Kommentarer
Postat av: Jessica

Oj, här är man borta några dagar och då händer det grejer! Stora flickan som kämpar på med att släppa nappen på dagtid och samtidigt är så duktig i nya gåstolen! Applåder och guldstjärnor i massor. Och vad fint att du fortsätter äta och dricka, även om nu lax inte smakade mumma. Men det är ju bra att du visar vad du gillar och inte!

2009-12-13 @ 22:36:36
URL: http://absolutanollpunkten.wordpress.com
Postat av: Ulrica

Du är en duktig tjej Mathilda, som kunde stå så länge. Det hade nog inte jag klarat :)

Många ✯ till dig.

Hoppas du får en bra dag i morgon.

Kram på dig tjejen.

2009-12-13 @ 22:56:30
URL: http://mammatillalvin.blogg.se/
Postat av: Malin

Så duktig du är Mathilda och så stor du börjar bli! kram

2009-12-14 @ 18:34:37
URL: http://lantani.blogg.se/
Postat av: Anonym

Världens sötaste tjej!

2009-12-16 @ 16:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0