Godkväll Lördag



Gooood kväll Lördag !

Idag så var mamma jätte orolig att jag skulle kräka vidare, mamma gav min morgon mat under hela eftermiddagen istället för bara precis på morgonen. Trots att jag egentligen ska ha två mål på förmiddagen.
Men man får sakta trappa upp efter kräkdagen.
Så mina 150ml mat som jag har klockan åtta på morgonen, matades i mig under tre timmar ungefär..
Inkl. fick jag vätskeersättning blandat i maten.
Och det gick bra så jag kräktes inte :)

Mamma skulle sätta på mig klänningen jag fick av Emma idag ju, MEN se det gick ju inte.. för ingen tröja klaffade ihop med den som var ren, såååå typiskt.
Istället fick jag ha leggings & mimmitröja & spets strumpor.
Så ska ha med mig min klänning jag fick av Emma till Lund så jag kan börja använda den ju :) Likaså alla andra klänningar som jag fått. Mamma hade mkt mot klänningar för ngr år sen, mamma har ju alltid själv varit med "pojkig" i sin klädsmak, men nu på sistone gillar hon klänningar både på mig och sig själv.
Sen kan jag ju inte ha vilka klänningar som helst, men den jag fick av Emma, Gammelfarmor och från gammelfaster dem kan jag ha, för dem är mjuka och så i matrialet :)
Exempel hängsel klänning går inte på mig osv.. Då blir det mer som en tröja för det kasar upp så lätt.

Min morfar kom och hämtade mig och min familj idag, det var så mysigt och åka bil tyckte jag :) Medans lillebror inte alls tyckte det idag, han är lite trottsig ibland. Men så fort vi kom ur bilen blev han också glad.
Jag satt och tittade ut hela tiden på väg till kyrkan.


(jag och moster josefine)

Ja vi var ju på konfirmation idag, min moster Michelle som gjorde det grejet ;)
Hon var så duktig hon läste högt inför hela kyrkan, så min mamma blev så stolt över henne !!
Jag var duktig i kyrkan och satt och lyssna under 1½timme, ngn enstaka gång klappade jag händerna i fel tillfället hihi och så sjöng jag lite truddelutter och dansade :) Satt ju i min stol !
För vi tog ju med min stol så jag med kunde sitta bra såklart.
Mamma har blivit hårdast på det nu att jag ska kunna ha min stol med osv när vi åker bort..


(jag och morbror fredric)


Jag hade jätte mysigt idag iallafall !
Satt mest och traggade skit med min gammel farmor ;) och en sväng med alla andra med ! Men gammel farmor hon "kidnappade" mig bort till sig hihi.

Haft en bra dag och jag har varit så nöjd och glad hela dagen.
Hoppas moster blev nöjd med sin present från oss.

Nu först ikväll på kvällsmaten så fick jag hel dos på den tiden jag brukar få mat i, och än så länge ingen kräk fortfarande duktiga jag !
Tråkigt med dem där kräkperioderna USCH !

Mmm så en bra dag minsann :)
Nu ska jag sova vidare.
Imorgon får vi se hur dagen ser ut..
Snart är det ju dax, vi åker ju snart.
Packning iallafall imorgon.

Till sist så bjuder jag på en bild på mig & min familj från dagen.



Nattinatt

Kommentarer
Postat av: Natasja

Vilken härlig lördag du fick! Tänk att det kan vända så snabbt!



Du ser så avslappnad och glad ut på bilderna, de är verkigen jättefina. :)



Klart du ska ha med din stol när du är iväg så du kan sitta skönt och ha det bra!

2009-04-25 @ 23:58:37
Postat av: joselyne

hej mathilda!!!! vad glad jag blir att du haft det bra.... det gädjer mig verkligen, sååååååååå fina ni är på bilden, speciellt du och din lille bror.

tråkigt med klänningen,men viktigast är att ni hade det trevligt.

en stor kram till dig

nu ska jag på familjeträff för barn med funktionshinder med Anaisse, vi ska fika lite så nu får jag säga

hej då gumman

2009-04-26 @ 13:43:52
Postat av: Emma

Ja, vilken otur det där med klänningen, men oj vad tuff du blev i de andra kläderna! Heltuffa leggings ju, de glänser ju, kanske du kan se dem lite? Sånt är ju kanon om det är så! Ja, visst är det svårt med kläder när man sitter hela tiden och lyfts hit och dit. Inga kläder sitter ju där de ska, hihi. (Särskilt inte med skolios, I know.) Vad bra att du kunde ha klänningen du fick av mig, annars hade det ju varit klantigt av MIG som så väl vet hur svårt det kan vara med kläder, att köpa något så fel! Hehe. Din familj är så fin, Mathilda. Var rädd om den. :)

2009-04-26 @ 16:36:36
URL: http://emmixen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0