Utveckling


(bild ovan från min 2års dag år 2007)

Tänkte skriva lite om min utveckling

Barn som icke är funktionshindrade eller har ngn slags sjukdom utvecklas ju i snabb fart.
Man lägger inte märke till dem "små" utvecklingarna på ett icke funktionshindrat barn så som man gör med mig.
Så nu tänkte jag berätta hur mkt jag utvecklats på mitt sätt under en tid.

Som mamma märkt/märker mer & mer:
Jag är ju mkt stabilare i kroppen, kan hålla balansen längre stund än vad jag kunde för ett år sen & två.
Mitt huvud håller jag ju faktiskt rätt så bra nu mera, fantastiskt..
Nya ljud har kommit från mig det senaste året.
Jag "lyfter" upp min kropp lättare från att jag halv sitter till lyfta i sittande.
Jag kan "stå på fötterna" med hjälp av att få luta mig mot ex. soffan och att mamma håller i mig dock max 1minut men förut så drog jag upp benen med en gång när jag kände mark/golv med fötterna.
Har blivit mer social av mig.
Kan skratta för lite mer "enklare" bus nu mera, förut skulle de va riktigt mkt innan jag skrattade jätte mkt.


Det var lite grann ändå, och där är säkert ngt litet till..
Men inte är det sådant som mamma riktigt märker på lillebror.. på lillebror är det mer att märka att han kan gå, springa, cykla, prata osv.. sånna saker som verkligen syns utåt..
Men min utveckling är på ett helt annat vis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0